Instytut Ochrony Zdrowia Naturalnego

Prawo do leczenia alternatywnego

Podpisz petycję w obronie medycyny naturalnej!

Leki naturalne, których Bruksela i przemysł farmaceutyczny chcą nas pozbawić

  Aby zrozumieć, o co chodzi, sprawdź video TUTAJ (http://www.iozn.pl/iozn.pl/petycja/petycja.html) albo przeczytaj poniższy tekst: Jeśli już wiesz, czym jest Rozporządzenie 1924/2006/WE, i chcesz podpisać petycję, natychmiast kliknij tutaj: Podpisz_petycje   Wyobraź sobie, że Twoje dziecko albo Twój mąż lub Twoja żona ciężko choruje. Istnieje naturalny lek – bezpieczny i nie powodujący skutków ubocznych – który mógłby wyleczyć chorobę. Tymczasem Unia Europejska zakazuje jego stosowania. Co gorsza, władze zmuszają Cię do podawania choremu leków syntetycznych o potencjalnie niebezpiecznych skutkach ubocznych. W takiej sytuacji nie masz wyboru: jesteś w pułapce. Takie i podobne sytuacje mogą wkrótce stać się rzeczywistością w Polsce, odbijając się na wszystkich jej mieszkańcach, a przede wszystkim na Tobie i na mnie.. Po latach lobbingu międzynarodowe koncerny farmaceutyczne są już bliskie osiągnięcia swojego celu. Nowe, drakońskie rozporządzenie Unii Europejskiej zagraża tysiącom naturalnych środków leczniczych stosowanych od wieków, które nie mają takich skutków ubocznych, jakie występują przy zażywaniu zwykłych, chemicznych leków. Dotyczy to setek naturalnych produktów, np. na: – serce, – układ krążenia, – stawy, – układ kostny, – pamięć, – trawienie, – depresję, – przemęczenie, a także: – regulujących poziom cukru we krwi nasennych, – poprawiających widzenie itp. Chodzi o rozporządzenie 1924/2006/WE w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących produktów medycyny naturalnej. Rozporządzenie nakłada na sprzedawców naturalnych produktów medycznych obowiązek uzyskania specjalnego zezwolenia Brukseli, aby móc informować konsumentów – pisemnie lub ustnie – o właściwościach terapeutycznych oferowanych produktów naturalnych. Takie zezwolenie wydaje Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA – European Food Safety Authority). Problem w tym, że urząd ten potrzebuje od 3 do 5 lat na wydanie decyzji. Co więcej, na blisko 44.000 wniosków złożonych od 2008 r., urząd ten wydał jak dotąd zaledwie 241 zezwoleń!!! Jest to bezprecedensowy zamach na nasze prawo do alternatywnych metod leczenia. A cel tych obostrzeń jest ewidentny: Chodzi o zabezpieczenie miliardowych zysków przemysłu farmaceutycznego w nadchodzących latach poprzez odebranie nam alternatywy i zmuszenie do sięgania po drogie, chemiczne leki. Jest jednak światełko w tunelu: Pewne stowarzyszenie z Anglii, bardzo aktywne na szczeblu europejskim, Stowarzyszenie Zdrowia Naturalnego (Alliance for Natural Health), organizuje protesty i zasypuje eurodeputowanych listami w tej sprawie. Z kolei brukselski Instytut Ochrony Zdrowia Naturalnego (IPSN – Insitut pour la Protection de la Santé Naturelle), już zgromadził we Francji, Belgii i Luksemburgu ponad 300 000 podpisów pod protestem. W Polsce jeszcze nie powstała w tej sprawie żadna inicjatywa na dużą skalę. Zebrała się jednak grupa polskich lekarzy i pacjentów, którzy postanowili założyć komitet protestacyjny i właśnie tego dotyczy nasz gorący apel. Ja nazywam się Krzysztof i sam jestem częścią tej inicjatywy, dlatego zwracam się z serdeczną prośbą: Wykonaj znaczący i symboliczny gest dobrej woli, podpisując dołączoną petycję skierowaną przeciwko rozporządzeniu 1924/2006/WE i broniącą medycynę naturalną w Europie. Choć nikt rozsądny nie wpadłby na pomysł, by podważać swobodny przepływ naturalnych suplementów diety, biurokraci w Brukseli właśnie to próbują zrobić. Postanowili zmusić producentów do zbierania ekspertyz, przedstawiania wyników badań klinicznych i bardzo kosztownego gromadzenia najróżniejszej dokumentacji, także w przypadku środków, które bez żadnych komplikacji stosuje się od setek lat! Mówi się tu o kwotach od 430 000 do 740 000 złotych na jeden suplement diety. Wszystko to oczywiście robione jest pod pretekstem „ochrony pacjentów”, ale jedynym wymiernym skutkiem tych działań będzie zniknięcie z rynku setek naturalnych produktów stosowanych dotąd bez najmniejszego zagrożenia dla zdrowia! Co gorsza, właściwe organy działają tak wolno, że narażają na upadłość tysiące drobnych producentów. Można by wręcz pomyśleć, że robią to celowo: Augustin de Livois, prezes Instytutu Ochrony Zdrowia Naturalnego, relacjonuje:

„ Potrzeba było dwóch lat pracy kilkudziesięciu ekspertów z 27 państw – od 23 listopada 2005 r. do 7 września 2007 r. – aby komisja HMPC1 (The Committee on Herbal Medicinal Products) stwierdziła, że nasiona kopru włoskiego (foeniculum vulgare L. ssp.) działają przeciwskurczowo, wykrztuśnie i wspomagająco na trawienie, choć właściwości te są od wieków znane w medycynie ludowej w Europie, basenie Morza Śródziemnego i w Chinach.

Przypadek liści winorośli właściwej (Vitis vinifera L. ssp.) potrzebował aż 3 lat: zajęto się nim 31 października 2007 r., a prace zakończono dopiero 15 lipca 2010 r. ”

A przecież od dziesiątek lat wiadomo, że winorośl poprawia krążenie. Jej skuteczność i nieszkodliwość w tym zastosowaniu potwierdzono w kilkudziesięciu badaniach naukowych. Eurodeputowana Michèle Rivasi zauważa:

„ Do dnia dzisiejszego 95% wniosków dotyczących produktów na bazie roślin zostało rozpatrzonych negatywnie przez EFSA.

Urząd EFSA działa zbyt rygorystycznie, stosuje restrykcyjne procedury jak dla leków, podejmuje decyzje, opierając się na fragmentarycznych danych i odrzuca oświadczenia dotyczące właściwości produktu, mimo że wiele państw europejskich je dopuściło ”.

Rzeczywiście, rozporządzenie 1924/2006/WE to największy jak dotąd zamach na prawo pacjentów do informacji. Skąd przeciętny Polak miałby się dowiedzieć, że: – kwas alfa liponowy to przeciwutleniacz o wielu zastosowaniach, który jest nieoceniony dla cukrzyków, osób z objawami przedcukrzycowymi i cierpiących na neuropatię (w tym także nerwobóle), – koenzym Q10 i karnityna są bardzo ważne dla zdrowia układu krążenia, zwłaszcza u osób zażywających statyny (leki obniżające poziom cholesterolu), – glukozamina i chondroityna pomagają milionom ludzi cierpiącym na bóle stawów, – rybonukleotydy przyjmowane przez osoby o osłabionym układzie odpornościowym wspomagają naturalną ochronę organizmu i przywracają równowagę w układzie pokarmowym? Odpowiedź jest prosta: niebawem możesz się nie dowiedzieć o tych cechach i prawdopodobnie nie będziesz miał innego wyjścia, jak tylko zastosować drogie leki chemiczne wyprodukowane przez koncerny farmaceutyczne. Mamy do czynienia ze skandalem na wielką skalę. W dodatku – zdaniem niektórych – również moment forsowania tego rozporządzenia nie jest przypadkowy. Daje się zauważyć pewien pośpiech... Rozporządzenie jest pilnie potrzebne przemysłowi farmaceutycznemu, aby poprawić wyjątkowo niskie ostatnio wyniki finansowe. Wiarygodność branży podważyły ostatnie skandale z lekami Vioxx i Avandia w rolach głównych. Specjaliści mówią o dziesiątkach i setkach toksycznych leków, które należałoby wycofać. Ponadto aktualny kryzys gospodarczy i ograniczenie refundacji leków sprawiają, że Polacy masowo sięgają po środki naturalne, które są znacznie tańsze, a często równie skuteczne i w wielu przypadkach nie powodują skutków ubocznych. Dlatego koncernom farmaceutycznym tak się spieszy, by odebrać nam wszelkie alternatywy – tu chodzi o ich pieniądze. Nowe rozporządzenie europejskie jest dla nich jak kura znosząca złote jaja, która na wiele lat zapewni im dziesiątki miliardów złotych zysku rocznie!!! Podpisując poniżej petycję, masz wpływ na zmianę sytuacji! W Polsce kolejne rządy od dziesięcioleci pozostawiają Unii Europejskiej wolną rękę w narzucaniu nam przepisów, które nijak się mają do naszego życia. Zwykle nic z tego nie wynikało, jednak tym razem jest inaczej – sytuacja robi się naprawdę niepokojąca: – Pewne europejskie stowarzyszenie było ścigane przez organy państwa i postawione przed sądem za nielegalną sprzedaż nasion pomidora oraz innych owoców i warzyw... (nasiona dawnych odmian, zachowane, opisane i dystrybuowane przez sieć Kokopelli). – Pewien ogrodnik we Francji został objęty nakazem rewizji i skonfiskowano mu komputer, ponieważ… dopuścił się promocji gnojówki z pokrzyw jako nawozu do ogrodu. – Inną firmę skazano za sprzedaż skrzypu polnego bez zezwolenia Unii Europejskiej. – Ekologiczni rolnicy zostali oskarżeni o zachwalanie „zakazanego pestycydu”, za jaki uznano olej z miodli indyjskiej (olej neem), od wieków stosowany przez Indian jako środek przeciwko pasożytom. Nawet leki tak proste jak czosnek w kapsułkach czy wyciągi z rozmarynu, żurawiny, chondroityna, olej z wiesiołka mogą okazać się nielegalnymi w sprzedaży w takiej formie jak obecnie. To absurd nie do opisania, który ogranicza prawa pacjentów i zagraża małym, lokalnym producentom. Dlatego bardzo ważne jest, żebyś podpisał petycję! Tylko podejmując aktywną walkę o nasze prawa, będziemy w stanie powstrzymać wspólną inicjatywę koncernów farmaceutycznych i Unii Europejskiej. W polityce funkcjonuje stare powiedzenie: Milczenie oznacza zgodę. Jeśli nie wyrazisz swojego zdania, podpisując petycję, europejscy biurokraci zrozumieją to jako przyzwolenie na ten niekorzystny dla wszystkich w Polsce przepis. Pomyślą, że ta ogromna przysługa, jaką wyświadczają przemysłowi farmaceutycznemu i spożywczemu, nie wzbudziła niczyjego zainteresowania ani oburzenia i mają dla niej zielone światło. Dlatego wszyscy liczymy na Twój podpis, bo nadeszła chwila prawdy. Twój podpis będzie bardzo ważnym i demokratycznym gestem dla działań podejmowanych przez Instytutu Ochrony Zdrowia Naturalnego. A po podpisaniu petycji przekaż tę wiadomość wszystkim swoim znajomym. Powiedz im, że trzeba działać. Naprawdę nie ma czasu do stracenia. Serdecznie dziękuję. Będziemy na bieżąco informować o rozwoju sytuacji.   Podpisz_petycje   Faustyna Guzowska Instytut Ochrony Zdrowia Naturalnego  

Komentarze

Irena 2012-11-03 19:47:06
Protestuję i nie zgadzam się aby zabroniono nam alternatywnych metod leczenia.To jest zamach na naszą wolność.
Marzena 2012-11-04 14:10:58
bardzo ważne dla naszego zdrowia:) pozdrawiam
Zygmunt 2012-11-04 20:49:51
Trudno jest komentować rozporządzenie 1924/2006/WE. To tak, jak by ktoś nakazał mi skakać z samolotu bez spadochronu.
Agata Kaźmierczak 2012-11-05 01:47:41
Podpisuję petycję. W 100% zgadzam się z przedmówcami.
Miłosz 2012-11-05 14:33:18
Nareszcie ludzie zaczynają się budzić! 3 razy na tak!!
Helena 2012-11-05 16:49:54
Popieram protest.
malgorzta 2012-11-05 18:47:19
podpisuje petycje w obronie medycyny naturalnej
Katarzyna A 2012-11-05 20:02:21
Farmacji unikam jesli tylko moge, bo dzieki takim lekom czlowiek leczy sie i nabywa innych chorob...
Magda 2012-11-05 20:07:38
Popieram petycje.
Henryk 2012-11-05 21:23:33
Witam serdecznie Panie Krzysztofie, ===================================== Gratuluję podjecia się bardzo potrzebnej i we właściwym czasie realizowanej inicjatywy, broniącej Medycyny Naturalnej, która jest niezbędna dla funkcjonowania terapii realizowanych w ramach Medycyny Zintegrowanej. . Jednocześnie zapraszam osoby zainteresowane do udziału w Koalicji Zdrowia oraz współpracy z Kliniką Medycyny Naturalnej L'Alba Vita w Warszawie. http://www.rath-programs.com http://www.lalbavita.pl http://www.lalbavita.com.pl --------------------------------------------------------------------- Informacje godne polecenia to; ------------------------------ Czy wiesz, że problem zdrowia organizmu rozstrzyga się w milionach komórek Twojego ciała, podstawowych jednostkach życia? Czy wiesz, że różnorodne biochemiczne procesy metaboliczne zachodzące w każdej komórce wymagają odpowiedniej ilości witamin, minerałów, pierwiastków śladowych, aminokwasów? Na każdym etapie życia człowieka - komórki zużywają ogromne ilości bioenergii koniecznej dla ich prawidłowego funkcjonowania, organizm ludzki nie jest w stanie wyprodukować samodzielnie lub produkuje w niewystarczającej ilości większości niezbędnych składników odżywczych. Głównym ich źródłem jest codzienna dieta lub suplement dietetyczny. Chroniczny niedobór składników odżywczych jest częstym powodem nieprawidłowego metabolizmu komórek i głównym powodem zakłóceń ich funkcji. Ponieważ dzisiejsze pożywienie jest niewystarczające i ubogie w składniki odżywcze konieczne jest uzupełnianie diety witaminami, minerałami, aminokwasami i pierwiastkami śladowymi. W opracowanych przez dr Ratha Programach Zdrowia Komórkowego - składniki odżywcze zestawiono w taki sposób, aby naturalnie, na zasadzie synergii regulowały i wspomagały podstawowe procesy przemiany materii organizmu. Ponadto składniki programów zostały zestawione na podstawie własnych długoletnich badań i najnowszych wyników naukowych. Indywidualne zapotrzebowanie organizmu na witaminy i inne ważne składniki komórkowe może dramatycznie wzrosnąć w określonych sytuacjach i etapach rozwojowych naszego ciała. Weźmy pod uwagę np. okres wzrostu i rozwoju dzieci, sytuacje stresowe, uprawianie sportu wyczynowego, czy palenie tytoniu - tylko odpowiedni dzienny dodatek komórkowych składników odżywczych może zapewnić w tym czasie ochronę przed nieprawidłowym funkcjonowaniem komórek, narządów i w konsekwencji - całego organizmu. Programy Zdrowia Komórkowego dr Ratha potwierdzają, że optymalny dzienny dodatek witamin i innych składników pokarmowych jest warunkiem zdrowej funkcji komórek naszego ciała i podstawą naturalnej profilaktyki zdrowotnej. Dużo linków i informacji zawiera moja strona wraz z przejściem do Konferencji Dr med. M. Ratha i Dr Alexandry Niedżwiecki http://suplementy.bloog.pl -------------------------------------------------------------------- Zapraszam Cię również do współpracy przy następujących programach: http://www.naturauzdrawia.webnode.com http://www.livesmart360.com/atutc Osoba dedykowana do współpracy, inż. Andrzej Piegat , 02-117 WARSZAWA, ul. Racławicka 146 lokal U7 na parterze. tel. 0048 601 722 599 fax/tel.: 0048226254547, e-mail:paj1943@wp.pl Skype: Andrzej Jerzy Piegat Z pozdrowieniami, Henryk, skype: henrykk11 , e-mail: akademia.lalbavita@gmail.com
Sywester 2012-11-05 22:13:33
Pelne poparcie dla tej inicjatywy ! Wszyscy powinnismy zdac sobie sprawe z powagi sytuacji. Za tym rowniez ida przymusowe szczepienia (w duzej mierze sponsorowane przez Bill'a Gates'a), chemtrails itp. Czas sie budzic kochani ! To jest ten czas !
Teresa 2012-11-05 22:28:10
Człowiek jest częścią natury-najbogatszemu koncernowi świata ciągle mało-nie godzę się na uniemożliwienie korzystania człowiekowi z dobra które zawsze mu służyło.Podpisuje się pod petycją.
urszula 2012-11-06 07:06:59
popieram petycje
racjonal 2012-11-06 17:00:12
nie rozumiem w czym problem. ze nie bedzie mozna sprzedawac substancji jako leczniczych bez potwierdzenia ich leczniczosci? no to chyba sensowne, nie? przeciez dalej bedzie mozna kupic rozne ziola czy liscie - tyle ze nie w aptece i nie jako leki. bo co to za lek o ktorym nie wiadomo czy dziala?
Ewa 2012-11-06 19:34:18
Popieram petycje
Marcin 2012-11-06 21:19:13
Gdzie można zobaczyć ile osób już podpisało petycję? Moglibyście zamontować jakiś licznik. Czekam na informację i pozdrawiam. M.Sz.
Iga 2012-11-07 07:46:25
A zaczeło się jak zwykle w Stanach.... W Nexusie o tym piszą od dawna.Proponuję przeczytać ;Skutek uboczny śmierć-Virapen John,a bedziecie wiedziec ,ze to od dawna robią....
Jerzy 2012-11-07 09:14:23
Popieram protest – podpisuje petycje w obronie medycyny naturalnej.
Agnieszka 2012-11-07 13:15:09
PODPISUJE SIĘ W 100%
Katarzyna 2012-11-08 12:32:51
Bardzo mi sie podoba ten program i ta idea. I juz bym podpisala ankiete, ale znalazlam na Panstwa stronie info, iz popieracie Panstwo tez homeopatie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Homeopatia Homeopatia (z gr. όμοιος, homoios – podobny i πάθος, pathos – cierpienie) – forma medycyny niekonwencjonalnej, ... Zwolennicy tej metody stosują wysoce rozcieńczone substancje, które domniemanie mają leczyć choroby o symptomach podobnych do tych powstałych w wyniku spożycia tychże substancji. ... Środki homeopatyczne są przygotowywane poprzez sukcesywne rozcieńczanie. Po każdym rozcieńczeniu otrzymany roztwór jest mieszany przez intensywne potrząsanie, które homeopaci nazywają succussion, zakładając, że zwiększa to efektywność otrzymanej substancji. ...Rozcieńczanie trwa zazwyczaj tak długo, że w roztworze nie pozostaje nic z początkowej substancji. Twierdzenia o skuteczności homeopatii przekraczającej efekt placebo nie mają oparcia w dowodach naukowych i przeprowadzonych badaniach klinicznych nad jej skutecznością. Choć niektóre badania dały pozytywne wyniki, to systematyczne przeglądy wszystkich opublikowanych badań klinicznych nie udowodniły skuteczności homeopatii. Co więcej, badania kliniczne o wysokiej jakości wskazują na mniej pozytywne efekty, a większości badań z pozytywnymi wynikami nie udało się powtórzyć lub wykazano problemy metodologiczne, które nie pozwalają na uznanie ich za jednoznaczny dowód na skuteczność homeopatii. Jak mozna to potraktowac? Jakie wnioski mozna z tego wyciagnac? Pozdrawiam
Iwona 2012-11-08 13:05:50
Popieram petycję w 100 %
jola 2012-11-08 23:37:33
popieram!
Anka 2012-11-09 10:57:04
Tak, najpierw GMO, teraz zakaz leków naturalnych... Podpisuję się obiema rękami pod petycją!
Barbara 2012-11-10 19:48:17
Popieram protest.
Bartłomiej 2012-11-10 21:09:20
A słyszała Pani o pamięci strukturalnej wody? Może tu tkwi zagadka? Nauka jeszcze wielu rzeczy nie wytłumaczyła i nie jest w stanie tego zrobić i długo jeszcze nie będzie... Człowiek uzurpuje sobie prawo do władania naturą, której jest częścią i której nie jest w stanie ogarnąć. Czy widziała Pani jak ludzie umierają w wyniku wykończenia organizmu tzw. naukową/konwencjonalną medycyną? Jeżeli homeopatia potrafi wyleczyć choćby na poziomie placebo tj. niebo genialniejsza od leków konwencjonalnych, które często jak nie zabiją po drodze to potrafią solidnie uszkodzić i po ilu latach takie uszkodzenia się ujawniają tego już nikt nie bada, bo po co jak można na tym zarobić... Nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem, ani specjalistą. Leków farmaceutycznych za ich skutki uboczne żaden urząd nie gani dopóki ktoś na tym zarabia...
wanda 2012-11-13 14:48:24
popieram protest
stop nwo 2012-11-14 13:14:57
od kiedy to paru intelektualnie chudych grubasów na stołkach urzędniczych ma decydować o moim zdrowiu? Podstawowe prawa człowieka się kłaniają, jeszcze tak nas tym aspartamem i GMO nie ogłupili, żebyśmy odbierania nam tych praw nie zauważyli.
Arkadiusz 2012-11-17 08:52:02
Popieram Protest-
Andrzej 2012-11-18 09:48:16
Nie mogę w pełni poprzeć tej petycji. Medycyna jest jedna - naukowa. Twierdzenie,że tzw suplementy diety są środkami leczniczymi nie zawsze i nie do końca jest prawdziwe. Powszechnie znana Vit. C jest lekiem ale tylko w stanach jej niedoboru, a jedzenie jej w postaci syntetycznego kwasu ascorbowego uważam za nieprzemyślane. Znacznie lepiej jest zjeść ją w postaci jabłka lub natki pietruszki. Propagować należy nie suplementy diety, a zdrowe naturalne odżywianie. Twierdzenie, że od jedzenia kolagenu komuś naprawią się stawy lub wyrosną włosy, to typowy przykład obłędnego rozumowania i żerowania na ludzkiej niewiedzy. Trzeba się zabezpieczać przed wszechpotęgą koncernów farmaceutycznych, ale równie bacznie trzeba uważać na różnych szarlatanów obiecujących "gruszki na wierzbie", którzy pseudonaukowymi wywodami uzasadniają przeróżne pseudo leki. Proszę też pamiętać , że istnieje również potężne lobby suplementów diety. Przecież te suplementy są produkowane przez te same koncerny farmaceutyczne. Znacie Państwo zapewne słynne hasło "łapać złodzieja". Czy należy zakazać stosowania suplementów diety? NIE. Ludzie powinni mieć prawo do własnego zdania nawet jeżeli jest ono błędne. Objadanie się suplementami diety jest równie niemądre jak objadanie się lekami.Aby zdrowym być - trzeba zdrowo żyć!!! bo reszta jest zapisana w genach. Pozdrawiam . Andrzej
Krzysztof 2012-11-19 11:00:02
Światem od stulecia rządzą korporacje (IG Farben itp.)zatomizowane społeczeństwo jest bez szans.
Grażyna 2012-11-19 11:34:52
dzięki tym lekom żyję(medycynie naturalnej) i funkcjonuję. W pełni popieram protest!!!
Jerzy 2012-11-19 18:06:08
Popieram stosowanie leków naturalnych , naturalna medycyna to nasze zdrowie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bożena 2012-11-19 18:53:13
Medycyna naturalna jest w wielu wypadkach skuteczniejsza, niż medycyna akademicka. Ta druga nie traktuje poważnie emocji, które przeżywamy, a to one właśnie mają największy wpływ na nasze zdrowie. Homeopatia jest OK Popieram protest
ANNA 2012-11-19 23:46:55
popieram w 100%
Stefania 2012-11-20 17:31:21
Popieram medycynę naturalną,bo natura stworzyła człowieka i człowiek bez natury się nie obejdzie,a natura bez niego tak!!!
Maria 2012-11-20 21:17:25
Nie mają prawa za nas decydować, narzucać żadnych swoich decyzji wprowadzając i narzucając mordercze preparaty. Jesteśmy jeszcze na prawie czego nie pozwolimy sobie odebrać- pogwałcenie praw człowieka jest morderstwem - Łamiąc prawa Konstytucyjne. m.
Beata 2012-11-23 13:58:25
Nasze zdrowie to nasza sprawa. Nie moga decydowac o tym koncerny farmaceutyczne.
jozef 2012-11-23 15:06:43
to jest pewne,woda posiada pamiec.wiec leki hoemopatyczne dzialaja w 100% ja uzywam i moja rodzina,a takze moi znajomi.to ze wiele badan nie potwierdzilo ich skuzecznosci,to oznacza ze fachofcy od badan nie sa fachowcami lub dzialaja na zlecenie koncernow farmaceutycznych za wielkie pieniadze .jest n.p wiele lekarstw na raka ale sa zamkniete w sejfach.jest za duzo ludzi na swiecie dlatego unia europejska chce na swoj wlasny sposob i szybko zmiejszyc ilosc obywateli.okolo 150 panstw na swiecie podpisalo cichy pakt o zmiejszeniu ludnosci.podniesienie wieku emerytalnego to tez jest jednym ze sposobow na zmiejszenie zaludnienia ,ja to rozumiem jako eksterminacje.taki mamy zad w polsce ,taki jest europejski,i taki mamy cihy(bo niewiadomo dokladnie)kto personalnie doniego nalezy,zad swiatowy. serdecznie wszystkich pozdrawiam nie dajmy sie oglupic. jozef
jozef 2012-11-23 15:19:08
bym byl zapomial .otoz papiez benedykt 16 leczy sie homeopatia. krolowa elzbieta 2takze. wielu ksiezy tekze ,mimo ze kosciol jest temu przeciwny uwaza ze jest to placebo.mimo to ,wielu zakonnikow leczy ziolami i hoemopatia.i chwala im za to. pozdrawiam jozef
Piotr 2012-11-26 22:05:35
Przestańcie ludziom wciskać kit. Nie chodzi o zakaz medycyny naturalnej tylko o zakaz umieszczania w przekazach komercyjnych twierdzeń o nieudowodnionym działaniu danego środka. To rozporządzenie anty-homoepatyczne, ale też anty 'jogurty od chudnięcia', 'maści na wszystko' i 'syropu na ból placów'. Proponuję po prostu przeczytać rozporządzenie i nie pozwalać sobą manipulować: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:012:0003:0018:PL:PDF
Sceptyk 2012-11-28 14:01:14
Pamięć strukturalna wody? Jako chemik mówię - bzdura! Nie ma czegoś takiego. Wciskanie kitu i zarabianie nie mniejszej kasy niż koncerny.
irena 2012-11-28 18:11:41
Suplementy diety(z ziol i innych naturalnych skladnikow powinny byc zawsze w aptekach i sklepach ze zdrowa zywnoscia!
Elżbieta 2012-11-29 13:41:15
Popieram petycje...a niby to dlaczego miałby ktoś w Brukseli decydować o tym czy mogę zjeść czosnek czy siemię lniane...?...Basta...mówię,po stokroć basta pazernym,bezczelnym korporacjom! Wara im od mojej apteki!
anna 2012-12-02 22:18:44
POPIERAM!!!!
Mirek 2012-12-03 14:14:03
Popieram! Podpisałem. Pozdrawiam i zdrowia życzę!
Witold 2012-12-04 10:45:00
Popieram protest!
Zofia 2012-12-04 16:01:14
Mamy wolna wolę! nikt nie ma prawa za mnie decydować czym będę się żywić i leczyć!!!
Zenon 2012-12-04 22:37:26
Ja dodatkowo leczę się ziołami w chorobie nowotworowej i mam się dobrze. Zenek
Elzbieta 2012-12-05 14:21:32
POPIERAM !!!!!!!!!!!
Elzbieta 2012-12-05 14:22:27
P O P I E R A M!
maria 2012-12-05 17:14:10
Popieram na 100%
Beata 2012-12-06 08:58:41
Popieram petycje
Emila 2012-12-06 14:23:47
W pełni popieram petycję. Mam prawo decydować sama jak chcę się leczyć.Na pewno nikomu nie zależy na moim zdrowiu jak mnie samej, dlatego swoje zdrowie biorę w swoje ręce. Uważam, że jeżeli jest w przyrodzie choroba, to jest na nią lekarstwo. Syntetyki niestety jedno leczą a drugie kaleczą.
Elżbieta 2012-12-09 13:25:25
Popieram
Krystyna 2012-12-09 19:44:16
Popieram
Janina i Maksymilian 2012-12-09 21:12:29
Popieramy petycje w 100%.Jestesmy za medycyna naturalna stosowana od wiekow,sprawdzona i bezpieczna.To my bedziemy sami decydowac czym i jak sie leczyc. To nasze zdrowie i mamy do tego pelne prawo podejmowania decyzji we wlasnym zakresie .
Agnieszka 2012-12-09 22:36:04
Popieram petycję! Nikt nie ma prawa do decydowania o zdrowiu i życiu jednostki. Konsekwencje błędnie postawionych diagnoz i źle dobranych terapii medycyny akademickiej i tak spadają na pacjenta. Jeśli podejmowana jest terapia lub konieczny zabieg, to pacjent musi wyrazić na to zgodę , tym samym godząc się na konsekwencje i skutki uboczne terapii konwencjonalnej. Nie jest to jednak równoznaczne z tym, że został dokładnie poinformowany o zakresie możliwych ubocznych skutków.Tak więc stopień ,,niewiedzy" osoby zainteresowanej jest podobny, tak przy terapiach konwencjonalnych jak i alternatywnych. Tłumaczenie,że ustawa ma nas uchronić przed nieuczciwością producentów i dystrybutorów suplementów jest pokrętna. W każdym przypadku konsekwencje ponosi osoba zainteresowana, a poziom dezinformacji jest podobny , tak ze strony niedouczonych lekarzy oraz farmaceutów ,jak i terapeutów alternatywnej medycyny. My ponosimy skutki i mamy prawo do wyboru - podobno na tym polega demokracja...
Janusz 2012-12-10 02:48:46
Społeczeństwa państw-Członków Unii Europejskiej, głównie dawnych "demoludów", w tym oczywiście Polski zachłystują się faktem, że można podrózować bez paszportów, że Unia daje pieniądze na to, na tamto. Nikt nie zastanawia się, że te pieniądze trzeba zwrócić, że nic nie jest za darmo. UE jest sztucznym tworem narzucającym style życia, sposoby prowadzenia gospodarki i tak naprawdę jest organizacją zmierzająca do ubezwłasnowolnienia podległych sobie państw i jest najostrzejszą formą dążenia do rządu światowego. Czyli jest organizacją grupy ludzi, którzy mają wysokie pensje, apanaże, prestiż itp. Polska jest w największym niebezpieczeństwie, bo społeczeństwo przyuczone od lat do poddańczości bierze za dobrą monetę wszystko, co proponuje UE. W Stanach byliśmy świadkami potężnej nagonki na dra Burzyńskiego, z Teksasu. Chciały go zniszczyć koncerny farmaceutyczne i zmobingowany przez nie rząd stanu Teksas. Na szczęście dr. Burzyński został oczyszczony z zarzutów. A chodzi właśnie o to, że nie stosuje on farmakologii "oficjalnej". Nie pozwólmy Europie ginąć. Nie pozwólmy europosłom decydować o tym, co nam wolno, a czego nie.
Stanisław 2012-12-10 08:39:20
Popieram
Stanisław 2012-12-10 08:40:24
Popieram stosowanie ziołolecznictwa
Ewa 2012-12-10 11:11:04
Szanowny Panie, fantastyczny głos rozsądku, tutaj niestety w mniejszości. Większość niestety wydaje się nie zauważać, że rozporządzenie, przeciwko któremu protestuje, ma ich samych chronić przed szarlatanami, którzy zbijają krociowe zyski na suplementach o niepotwierdzonej skuteczności.
Ewa 2012-12-10 13:03:16
Rozumiem, że Państwu podpisującym petycję zależy na tym, żeby jako "suplement diety" mogło być sprzedawane wszystko, choćby był to ekstrakt z wody z kranu? Nie zależy zaś Państwu na tym, żeby żywność sprzedawana w sklepach była właściwie opisana i oznakowana? Nie przyszło Wam do głowy, że to raczej brak regulacji w sprawie, którą ma za zadanie uregulować rozporządzenie WE NR 1924/2006, to właśnie woda na młyn wszystkim firmom produkującym suplementy, których skuteczność niekoniecznie została w jakikolwiek sposób potwierdzona. Proponuję też wszystkim przeczytać to rozporządzenie, zanim podpiszą petycję. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:404:0009:0025:PL:PDF
Wladek 2012-12-10 17:00:19
Popieram, bo chce miec mozliwosc wyboru jak rowniez prawo do tego. Czasy Stalinizmu skonczyly sie trzydziesci pare lat temu. Starajmy sie trzymac ta forme wolnosci jak dlugo bedzie to mozliwe.
Jarek 2012-12-10 17:45:20
Pani Ewo, od 14.12.2012 zabronione jest pod karą wysokich grzywien publikowanie przy reklamie i sprzedaży żywności oraz dodatków żywnościowych (suplementów diety, witamin, minerałów, soków, ekstraktów naturalnych, nalewek, napojów itp.) wszelkich tzw. „oświadczeń zdrowotnych” „Oświadczenie zdrowotne” oznacza każde oświadczenie, które stwierdza, sugeruje lub daje do zrozumienia, ze istnieje jakikolwiek związek pomiędzy kategorią żywności, daną żywnością lub jednym z jej składników, a zdrowiem. zabronione prawnie stają się więc sformułowania takie, jak: „leczy”, „może leczyć”, „koi”, „uśmierza” , „łagodzi objawy”, „korzystnie wpływa” i wszelkie podobne. Dopuszczona warunkowo jest forma „pomaga”, ale nie do produktów żywnościowych( i suplementów) w ogóle, a wyłącznie do poszczególnych ich składników odżywczych i tylko w przypadkach, gdy dla danego konkretnie składnika odpowiedni załącznik do dyrektywy unijnej 1924/2006 oświadczenie takie dopuszcza, przy czym i wówczas jego akceptowana treść jest każdorazowo ściśle określona przez urzędników unijnych. Nadal Pani nie rozumie o co chodzi ?
Alina 2012-12-10 19:30:36
Czy wszystko co sie kraje np. pod E202, E475 itd. itd. tez jest, bylo badane przez 3 do 5 lat. Jakie sa wyniki tych badan na zdrowie czlowieka. Czy ktos wie?
Elwira 2012-12-11 09:59:05
Gmo, teraz to, chca nas wykonczyc... to juz nawet czlowiek nie bedzie mogl sie napic rumianku przed snem? jeszcze troche a nasza dieta bedzie wygladac jak w Matrixsie- bezsmakowa papka (z warzyw gmo) i tabletka. Popieram petycje i od dzisiaj bede ja naglasniac gdzie tylko sie da. Zaczne od lokalnego sklepu ziolowego!!!
Agata 2012-12-11 11:17:08
Czy nie uważacie, że prosząc ludzi o podpisanie się pod petycją własnym imieniem i nazwiskiem, wymaga podania własnego? Podpisywanie się pod taką petycją tylko imieniem prawie całkowicie niszczy jej wiarygodność. Nie wiem rownież, czy zasypywanie urzednikow petycjami, jest równie skuteczne, jak obdarowywanie ich pieniędzmi. I po trzecie za całkowicie nieusprawiedliwione uważam stosowanie gróźb moralnych. 1 głos na prawdę nie ma znaczenia - jezeli urzednicy będą chcieli coś przeforsować, to nic ich nie powstrzyma. Życzę powodzenia.
Artur Król 2012-12-11 13:27:08
Taka mała ilość zezwoleń jest wynikiem tego, że te substancje po prostu nie działają. Były przebadane, przez zwolenników medycyny naturalnej z NCCAM. Wydano na to miliardy dolarów. Nie działają. Jeśli ktoś twierdzi, że działają, pada ofiarą efektu placebo. Prawdziwy tytuł tej petycji to "Prosimy, aby dalej robiono z nas idiotów i oszukiwano jak dzieci."
Agnieszka 2012-12-11 18:14:23
zakaz uprawy ziol leczniczych jest bezprecedensowym lamaniem praw czlowieka, pozbawianiem ludzi mozliwosci leczenia. ktos kto twierdzi ze chodzi tylko o glupi rumianek lub ze ziola to placebo nie ma pojecia o temacie. Niech sie truje chemia dalej. Wiekszosc lekow chemicznych jest testowana kilka lat (skutki uboczne itp), wiekszosc ziol - kilka tysiecy lat.
Wiktor 2012-12-12 00:03:56
Będę robił co chcę, a nie co tzw "władze" chcą. Bankierzy, kontrola, system lichwiarski, Codex Alimentarius, chipowanie, Nowy Ordnung Światowy.....DOWN WITH BIG BROTHER! Dosłownie miliony darmowe książek na stronę www.archive.org/texts Jeśli znasz j. angielski, polecam darmowa książka na www.spychips.com Szukaj: "David Icke", "infowars", "Marvin Antelman", www.wideeyecinema.com
Bolesław 2012-12-12 08:37:27
W pełni popieram!
Maria Zawadzka 2012-12-12 11:39:49
Podpisuję się całym jestestwem pod petycją!Od wielu lat używam różnych-w zależności od potrzeb- suplementów naturalnych z dobrym skutkiem!Widok chemicznych leków[często:"leków"]powoduje odruch prawie wymiotny.Nie przesadzam.Niestety,mało jest medyków preferujących naturalne sposoby leczenia!A może udają?Znam takiego,który twierdził,że z TAKIMI NOWINKAMI[sic!]nie należy się obnosić,bo można mieć problemy zawodowe!A propos wit.C:zgadnij,która jest prawdziwa: prawo- czy lewoskrętna?Prawidłowa odpowiedż da Ci zdrowie-czego życzę wszystkim świadomym i nieuświadomiomym niszczenia ŚWIATA i w tym LUDZI.
Artur Król 2012-12-12 12:36:12
Agnieszka, w ustawie nie chodzi o zakaz uprawy ziół, tylko nieuczciwej reklamy. Co do ziół, niestety, mylisz się. Nie były testowane przez tysiące lat, gdyż aparat pojęciowy niezbędny do przeprowadzenia wiarygodnych testów powstał wraz z metodą naukową, czyli ok. 200 lat temu. I zioła mają dokładnie tyle samo czasu testowania co leki, czyli 200 lat. Problem w tym, że w większości są po prostu ekstremalnie nieskuteczne, a mają przy tym często mało fajne efekty uboczne. Idąc dalej, czy zioła to placebo? Nie wszystkie - te, które nie są, zostały przebadane i należą do normalnej medycyny, nie do "medycyny" naturalnej. Ich ustawa nie rusza.
Tomek 2012-12-12 13:06:52
Ogólnie popieram petycję ale ... dlaczego jakiś Krzysztof ? dlaczego "Pewne europejskie stowarzyszenie" dlaczego " Pewien ogrodnik we Francji" dlaczego "Inną firmę" i wreszcie ekologiczni rolnicy.Niby dużo ludzi ale tak naprawdę nie ma nikogo.Pod taką petycją ja się nie podpiszę,sorki.
Bogusław 2012-12-12 18:11:19
Popieram w całości protest. To jest zamach na nas samych. Moje pytanie brzmi - jak będą się leczyć ci którzy zadecydują byśmy zrezygnowali z tego co daje nam natura od milinów lat - tak jak kształtował się nasz metabolizm? To jest działanie na krótką metę. Nie potrzeba będzie nam wojen, sami się wyniszczymy pozbawiając naszych organizmów naturalnej odporności, sięgając bezmyślnie po coraz to wymyślniejsze wytwory przemysłu farmaceutycznego. Za przemysłem farmaceutycznym stoją konkretni ludzie, którzy zdecydowali robić pieniądze na chorobach ludzi za wszelką cenę. Czy to ma być według nich kontrola populacji ludzkiej? Jeśli tak to widzą to nic prócz upadku im nie obiecuję.
Elizbeth 2012-12-13 07:13:59
Zgadzam sie i popieram w 100%
Katarzyna 2012-12-13 20:59:35
Bez urazy Andrzeju, ale sam sobie zaprzeczasz, nie popierasz petycji, a jednocześnie nie popierasz syntetycznego suplementu diety jakim jeest vit.c w postaci kwasu askorbinowego. Tymczasem naturalną witaminę C z powodzeniem znajdziesz w suplementach diety z Aceroli czy Róży, a właśnie tego zabraknie na rynku jak przejdzie wspomniana dyrektywa. Zdrowe naturalne odżywianie? Owoce i warzywa są uprawiane na jałowej ziemii, a potem są zrywane niedojrzałe i konserwowane chemicznie, żywność pasteryzowana traci wartości itd. Bez suplementów diety powoli przestaje być możliwe nasze zdrowe funkcjonowanie. I na tym będzie można zarobić....
maria 2012-12-13 23:40:03
popieram!
Ewa 2012-12-16 22:02:13
Popieram w 100%! Stosuję od dłuższego czasu Urinal (żurawina)i wyniki analizy moczu są bardzo dobre, znaczy jest skuteczny. Pozatym człowiek jest naprawdę wolny tylko wtedy jeżeli o swoim losie może decydować sam, a nie kiedy zostaje pozbawiony samodzielnego wyboru.
ILONA 2012-12-27 18:33:32
Popieram, moje zdrowie to ja, to moje codzienne wybory, chcę je miec nadal! jestem za wolnością wyboru w kwestii mojego i mojej rodziny zdrowia, co będę jeśc i pic, czym i gdzie będę się leczyc, a tak nawiasem mówiąc dzięki ,,Efektom Placebo" a nie medycynie akademickiej moje niepełnosprawne dziecko samodzielnie funkcjonuje w społeczeństwie, które skazało go wcześniej na zamknięty zakład opieki... na psy też działa Placebo, i dobrze, bo bez skutków ubocznych...
Jadwiga 2012-12-29 20:46:12
Popieram protest. 3 razy na tak ! Ciekawa jestem co i czym się odżyawiają i ich rodziny tych co to wszystko wymyślają, aby poprawiać samego BOGA ?
ela 2013-01-02 18:23:29
A ja jako chemik - mówię , że tak jest.
Zofia 2013-01-06 14:45:14
Popieram protest. Podpisuję.
Teresa 2013-01-06 20:55:57
W pełni popieram. Jestem za medycyną naturalną. Od lat stosuje różne zioła, dzięki którym cieszę się dobrym zdrowiem.
ewa 2013-01-09 00:22:07
Zgadzam się i popieram w 100% ----Popieram, bo chce mieć możliwość wyboru jak rowniez prawo do tego. Czasy Stalinizmu skonczyly sie trzydziesci pare lat temu. Starajmy sie trzymac ta forme wolnosci jak dlugo bedzie to mozliwe.
Zbigniew 2013-01-12 19:42:23
Popieram protest w 1000%. Sam używam leków ziołowych.Nawet niektóre zioła wraz żoną uprawiamy w swoim ogrodzie.
Alfreda 2013-01-19 18:30:18
Popieram. Moje dziecko 15 lat nigdy nie dostała antybiotyku. Ostatnio chorowała na szkarlatynę (lekarz medycyny naukowej początkowo nie rozpoznał) i też stosowałam tylko homeopatię Wyzdrowiała i nie ma żadnych powikłań, którymi byłam straszona. Pozdrawiam.
Andrzej 2013-02-03 18:07:19
Niezależnie od tego że popieram to chciałbym najpierw przeczytać treść petycji Niestety, wyszukiwarka na "iozn.pl" informuje że nie ma takiej strony.
Lucyna 2013-02-06 20:34:32
Bardzo cieszę się że Instytut tak uparcie broni nas przed lekami chemicznymi a propaguje leki które stworzyła natura. Moim zdaniem dotychczas nic doskonalszego nie wymyślono by leczyć nasze dolegliwości. Dziś świat dąży do uzdrawiania ziemi przez wprowadzanie do niej mikroorganizmów /probiotyków/ by produkować zdrową żywność. Stawiam wniosek walczmy o zdrowe leki naturalne. Poparłam swoim podpisem przsłaną mi deklarację Lucyna Marks
Elżbieta Białk 2013-02-22 09:27:07
Popieram w całej rozciągłości, mam prawo leczyć się tym co chcę wara innym do tego,tak dbają o nasze zdrowie? BZDURA!!!!!!!!! A co ze świństwami aplikowanymi do żywności? Unia pozwala? wędliny moczone w roztworach niewiadomego pochodzenia,mięso nastrzykiwane tak by zwiększyło swoją wagę i trwałość!!!!Nikt nie każe na siłę leczyć się ziołami lub lekami homeopatycznymi,tak jak nikt nie każe jeść mięsa,biegać cały dzień itp.JA CHCĘ SAMA DECYDOWAĆ O SOBIE O SPOSOBIE LECZENIA ,ODŻYWIANIA I SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU.PŁACĘ PODATKI WIĘC WYMAGAM!!!!!!!!!!Wiem że głupota nie zna granic i to nie kompetencje decydują o tym kto te rozporządzenia pisze/Proste ogórki itp.../
irena 2013-02-25 10:37:37
jestem lekarzem z 33-letnią praktyką ,leczenie zgodne z naturą jest zgodne z podstawową zasadą etyki lekarskiej: "primum non nocere"(przede wszystkim nie szkodż) . Proces zdrowienia jest zadziwiający,a co najważniejsze zadowalający chorego. lecząc naturalnie znosimy nie tylko objawy, ale działamy u podstawy choroby:na przyczynę . chemiczne leki to szereg działań ubocznych. moi pacjenci zdrowieją w w^kszości bez chemii, antybityków, syntetycznych hormonów,czyli tego ,co osłabia organizm chorego i blokuje naturalne mechanizmy samoobrony organizmu.
krzysztof 2013-04-07 13:14:54
popieram calym sercem
Rychu 2013-04-19 00:08:22
Nasze środowisko celowo i stopniowo zostaje zdegradowane, woda, powietrze, żywność i umysły ludzi, wszystko jest zatrute, wszyscy mają przez to problemy albo zdrowotne, lub psychiczne np. depresję, komuś zależy żeby nas zatruwać, komuś kto zgromadził największe bogactwa i go stać na to, aby takie działania utrzymywać w tajemnicy, abyśmy byli uzależnieni, poniżeni i poddani. Wszyscy jesteśmy częścią całości, jeśli gardzimy innymi, to nasze komórki w ciele też nie będą współpracować, nie powinniśmy cierpieć za innych, za niedojrzałych emocjonalnie ludzi, którzy manifestują swój upadek z powodu własnego lęku przed utratą majątku czy władzy. Uprawiajcie własne jedzenie, wszystko co teraz możecie spotkać w markecie to wynalazek eugeniki - hybrydowe klony, zatrute owoce, albo szpikowane końskim moczem lub amoniakiem cytrusy, pomidory... Z równowagi wszystko pochodzi i wszystko do niej powróci, nie obawiajcie się spełniać swoich planów, uprawiajcie ziemie albo lepiej, budujcie szklarnie, tam powinno się znaleźć Wasze panaceum! nieufność w Was jest głęboko uzasadniona.
Grzegorz 2013-06-23 17:50:14
Nie działa link do podpisania petycji
Boleslaw 2013-07-17 20:15:34
to wszystko jest bez sensu, my tea podpislismy petycje przeciw reprywatyzaci ujec wody pitnej, balo wymagane przynajmniej 1 mil. podpisow, oddalismy 1,5 miliona czyli o 50procent wiecej, i co to dalo? komisorze (dyktatorzy) z Brukseli orzekli ze e imie interesow calej ludnosci europy przepis bedzie wprowadzony, (bo szwagier czy brat pana komisarza ma inne interesy ) dlatego szkoda zdrowia to nic nie da, zgadzam sie z opinia to jest DYKTATURA i nie ma nic wspulnego z demokracja
Edyta 2013-09-12 00:38:33
Popieram jak najbardziej. Ci ludzie są wypaczeni z zasad moralnych, hajs hajs hajs przed oczami 24h, tworzą wirusy, żeby wymyślać szczepionki, lek na leku, o i skąd by tu jeszcze hajs wyciągnąć? A NO TAK ZIOŁA! wywnioskowali, że ludziom to pomaga bardziej niż ich szajs w proszku, no to ZLIKWIDUJEMY i ... będzie HAJS !
Unia Europejska zakazała ziołolecznictwa | Czarodziejska Kraina 2013-09-13 13:40:00
[...] Podpisz petycję w obronie medycyny naturalnej [...]
Znafca 2013-12-08 09:17:54
Tyle że witamina c(oczywiście jak jest robiona i paczkowana przez fachowców) może być używana zamiast naturalnej bo jest identyczna z nią.Z tym że często sama jest słabiej przyswajalna.Właściwie w roślinach często występują pochodne tej witaminy.Trudno aby w roślinie był kwas jak ma odczyn zasadowy!Pewnie tam są sole tego kwasu.
Znafca 2013-12-08 09:38:29
Nie działa bo się dawno skończyło. A petycje są prawie wyłącznie wtedy skuteczne gdy są wsparte czołgami,bombowcami itp. argumentami.
zofia 2014-01-30 16:44:37
zawsze wierzyłam w medycyne tradycyjna, i nadal popieram, natura jest nasza nadzieja,,,
Henryk 2014-03-02 17:50:22
popieram protest w 100% i podpisuje
Marzena 2014-04-06 14:17:25
Popieram protest. Podpisuję.
Ewa 2014-04-06 22:47:15
Dyskutowane rozporządzenie nie ma na celu ograniczyć ziołolecznictwa!!! tylko zwalczyć żerowanie na pacjentach, reklamując "nowe tabletki" jako cud na wszystkie dolegliwości tego świata. Pozwoli ono ograniczyć reklamowanie suplementów diety we wskazaniach, których one nie posiadaj np. nie pozwala reklamować witaminy C jako lek na grypę ( bo to jest totalna bzdura- witamina absolutnie nie leczy grypy!!!). Może z czasem zmieni się coś na rynku suplementów diety, które nie są kontrolowane (i to niby jest bezpieczne dla naszego zdrowia?), a dla przeciętnego konsumenta nie różnią się od leków. Zarejestrowanie nowego leku jest bardzo skomplikowaną procedurą, tymczasem suplementem może być teoretycznie wszystko. Pragnę też przypomnieć, że jeżeli coś nie ma działań ubocznych to nie działa w ogóle, leki roślinne też takowe mają (czasem groźne), wchodzą w interakcje z innymi lekami. Mam nadzieję, że każdy zanim zacznie coś krytykować poszuka informacji na ten temat w sprawdzonych źródłach czy profesjonalnej porady, a nie będzie kierował się artykułami, których celem jest wzbudzenie sensacji. przyszła farmaceutka
olofasd 2014-08-03 16:50:34
Bzdura totalna, zakazują sprzedaży ziół i witamin, niedługo ostropest plamisty zostanie wycofany z rynku. Witamina A będzie tylko na receptę. Jesteś naiwna jak tylko myślisz że chodzi o reklamę. GŁOS GŁUPOTY a nie rozsądku.
zenon 2015-02-15 16:54:49
Może mi ktoś na początek wyjaśni, co to jest ZDROWIE NATURALNE?Może jest inne zdrowie NIENATURALNE? Czy potrzebny jest Instytut ochrony Zdrowia Naturalnego? Wyjaśnijcie wpierw, co to jest to zdrowie naturalne, a potem wciskajcie ludziom kit, jak to walczycie o ich zdrowie naturalne. A po drugie. Starsi ludzie niech sobie przypomną, co jedli w czasach młodości - jakie odmiany zbóż, ziemniaków, owoców, warzyw, z jakich ras świń jedki kiełbachy itp. Nie wiedzą, bo się tym nie interesowali. Dawniej świnie karmiono np. żytem.A teraz świnie zajadają się mieszankami z pszenżyta. A co to jest - chyba zmutowanie żyta z pszenicą. Dobra jest kiełbacha także ze zmutowanych świń. Z tamtych czasów nic nie zostało, wszystko pozmieniane. czy to oznacza, że z kosmosu wzięli nowe odmiany? To wszystko jest modyfikowane genetycznie - robione ręcznie poprzez mutowanie krzyżówek. a teraz to robi szybko inżynieria genetyczna. jak nie wiadomo w ochronie zdrowia "naturalnego", to ani chybi chodzi o pieniądze.
Faustyna Guzowska 2015-02-17 09:56:47
Ochrona zdrowia naturalnego - jest to zwrot podkreślający, iż o zdrowie dbamy w naturalny sposób. To jest nasz cel, aby Państwu pokazywać czego unikać we współczesnym świecie, aby nie szkodzić swojemu zdrowiu i co robić, aby w naturalny sposób - wykorzystując terapie znane od wieków, ziołolecznictwo czy inne metody niekonwencjonalnej medycyny - dbać o swoje zdrowie. pozdrawiam

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.