Instytut Ochrony Zdrowia Naturalnego

Prawo do leczenia alternatywnego

Borelioza: czy to już pandemia? Polacy pozbawieni właściwej pomocy medycznej!

Szanowni Państwo, nazywam się Judith Albertat i jestem przewodniczącą stowarzyszenia Lyme Sans Frontières (Borelioza Bez Granic). Wspólnie z Instytutem Ochrony Zdrowia Naturalnego kierujemy apel do polityków, aby wreszcie zajęli się milionami pacjentów, którzy – często o tym nie wiedząc – są dotknięci boreliozą i pozostawieni całkowicie sami sobie. Zwracam się do Państwa, ponieważ liczy się każdy podpis popierający ten apel.

BORELIOZA MOŻE DOTYCZYĆ KAŻDEGO

Choć borelioza to groźna choroba, która potrafi zniszczyć życie, większość dotkniętych nią osób nawet nie wie o jej istnieniu. Cierpią, ponieważ występują u nich różnego rodzaju objawy choroby (różnorakie bóle, depresja, zmęczenie…), których ze względu na brak właściwej diagnozy nie udaje się wyleczyć. To nie są moje słowa: to słowa setek tysięcy pacjentów wspieranych przez lekarzy na całym świecie.

CAŁY ŚWIAT SIĘ MOBILIZUJE… A POLSKA POZOSTAJE W TYLE!

Od kilku miesięcy tworzy się i zaczyna bić na alarm wielki międzynarodowy ruch inicjowany przez stowarzyszenia chorych i wspierany przez polityków (w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie). W Polsce od lat w tej kwestii nic się nie zmienia, choć niemal cały obszar kraju jest rejonem endemicznym dla roznoszących boreliozę kleszczy. W Kanadzie powstał projekt ustawy C-422 z 21 czerwca 2012 r. Jego autorzy zakładają, że w 2020 r. już 80% populacji będzie narażone na boreliozę, i domagają się rozpoczęcia w trybie pilnym kampanii informacyjnej w społeczeństwie, kształcenia lekarzy, podjęcia badań i poprawienia diagnozowania. Projekt ten, wspierany różnymi petycjami w całym kraju, jest obecnie szeroko dyskutowany. Podjęcie podobnej inicjatywy w Polsce ma absolutnie zasadnicze znaczenie. Tymczasem u nas mówi się po prostu o „rzadkiej chorobie”… I nie bez przyczyny! Lekarze są niewystarczająco szkoleni w kierunku diagnozowania boreliozy. Służba zdrowia zdaje się nie dostrzegać problemu. Pacjenci odsyłani są od lekarza do lekarza, poddawani wielu nieskutecznym a kosztownym badaniom, często również szkodliwym kuracjom, aby w końcu usłyszeć, że „problem tkwi w głowie” i powinni zacząć przyjmować leki antydepresyjne lub poddać się psychoterapii.

OBJAWY, KTÓRE POWINNY NIEPOKOIĆ

Być może problem dotyczy Państwa albo kogoś z bliskich. Może o tym świadczyć występowanie przynajmniej jednego spośród następujących objawów, których medycyna nie potrafi wyleczyć:

  • ciągłe uczucie zmęczenia,
  • problemy ze snem,
  • fibromialgia: przewlekłe zmęczenie, bóle mięśni, ścięgien,
  • ciągłe bóle głowy i uczucie otępienia,
  • zaburzenia wzroku, uczucie pieczenia oczu,
  • szumy uszne,
  • skurcze i pocenie się w nocy,
  • zaburzenia pracy serca (arytmia)
  • zaburzenia oddychania (bezdech w czasie snu),
  • porażenie nerwu twarzowego,
  • bóle korzeniowe splotu barkowego lub lędźwiowo-krzyżowego,
  • bóle stawów, zwłaszcza kolan, pleców i szyi,
  • problemy z wysławianiem się,
  • problemy z koncentracją lub pamięcią,
  • ciągłe huśtawki nastrojów,
  • chroniczna depresja,
  • bóle żołądka i jelit, zaburzenia trawienia,
  • naprzemienne biegunki i zaparcia,
  • problemy skórne,
  • zaburzenia neurologiczne i/lub psychiatryczne: autyzm, choroba Parkinsona, Alzheimera itd.,

a także, jak twierdzi wielu lekarzy, różne inne choroby autoimmunologiczne: reumatoidalne zapalenie stawów, stwardnienie rozsiane, zapalenie tarczycy itd. Pacjenci z podobnymi objawami, gdy udadzą się do lekarza, dowiedzą się najprawdopodobniej, że nie mają boreliozy, nawet jeśli w rzeczywistości właśnie na nią cierpią. Wynika to z nieskuteczności badań krwi, które nie pozwalają na wykrycie różnych szczepów bakterii powodującej chorobę, a także z faktu, że lekarze nie są kształceni w tym zakresie.

UWAGA NA FAŁSZYWE WYNIKI BADAŃ I NA POZORNE KURACJE

Problemem tym zajęto się w Stanach Zjednoczonych, w stanie Virginia, gdzie od 29 stycznia 2013 r. obowiązuje przepis nakazujący lekarzom informowanie pacjenta o niskiej wiarygodności badań serologicznych, czyli testów wykonywanych w ramach systemu opieki zdrowotnej. Jeśli lekarz zapomni o tym powiedzieć, pacjent będzie mógł złożyć na niego skargę.

W Polsce choroba może zostać stwierdzona tylko wówczas, gdy pacjenta ugryzł kleszcz i gdy po ugryzieniu wokół miejsca ukąszenia pojawiło się zaczerwienienie. Istnieją jednak również inne możliwości zainfekowania, a zaczerwienienie (rumień wędrujący) pojawia się tylko w około 50% przypadków. W takiej sytuacji lekarz przepisuje zwykle krótką, trwającą 3 tygodnie kurację antybiotykową. Po jej zakończeniu – zgodnie z obowiązującą w Polsce procedurą IDSA – powinien uznać, że pacjent został wyleczony i że nic więcej nie można zrobić.

A jeśli ten będzie skarżyć się na inne objawy (bóle, zaburzenia pracy serca i zaburzenia oddychania itp.), zapewne usłyszy od lekarza, że to… problemy psychosomatyczne. Czyli, innymi słowy, że „wszystko ma swoją przyczynę w głowie” pacjenta! A to wielki błąd.

Istnieje także chroniczna postać boreliozy, znacznie bardziej podstępna. Choroba tylko w niewielkiej części przypadków zaczyna się od rumienia na skórze. Może pozostawać przyczajona przez miesiące, lata, a nawet dziesiątki lat po ukąszeniu. I może dosłownie zupełnie zniszczyć życie.

PRAWDZIWY MECHANIZM BORELIOZY

Zakażenie na ogół odbywa się następująco: zwierzę – na ogół kleszcz – w momencie ukąszenia wprowadza do krwi płyn zawierający bakterię typu Borrelia. Bakteria ta może przeniknąć do wszystkich narządów i układów organizmu człowieka, choć początkowo chory nie zdaje sobie z tego sprawy. Najczęściej atakuje układ kostno-stawowy, nerwowy (nerwy obwodowe i mózg) oraz układ krążenia – głównie serce, prowadząc do rozwoju chorób przewlekłych.

Pojawiają się poważne i zróżnicowane uszkodzenia, które powodują trudne do zniesienia bóle, paraliż, chroniczne zmęczenie, zaburzenia neurologiczne, psychiatryczne i kardiologiczne…

Z tego właśnie powodu niezdiagnozowaną boreliozę łatwo pomylić z przeróżnymi innymi chorobami, w tym z chorobami psychicznymi. To tłumaczy również, dlaczego tak wielu pacjentów jest uznawanych przez lekarzy za cierpiących na depresję lub inne zaburzenia psychiczne, albo też chorych na jeszcze inną chorobę. W konsekwencji są oni poddawani kuracji niedostosowanej do potrzeb, a nawet szkodliwej.

EPIDEMIA, W KTÓREJ NIE ZWRACA SIĘ UWAGI NA OFIARY

Taka chroniczna, neurologiczna forma boreliozy jest znacznie groźniejsza. Zaczyna przybierać obecnie rozmiary epidemii w całej Europie Środkowej, w tym w Polsce, a także w Niemczech, w Rosji i w Ameryce Północnej.

W Niemczech w samym tylko 2010 roku chroniczną boreliozę rozpoznano u 900 000 osób, które objęto systemem opieki medycznej. W tym samym roku w Polsce rozpoznano zaledwie 9003 przypadki (w latach następnych podobnie), mimo że objawy chronicznej postaci boreliozy występują u setek tysięcy osób. W marcu 2012 r. profesor Luc Montagnier, który za odkrycie wirusa HIV otrzymał Nagrodę Nobla, nazwał sytuację z boreliozą mianem pandemii. Setki tysięcy osób są odsyłane od lekarza do lekarza, z jednego szpitala do kolejnego, nigdy nie otrzymując właściwej kuracji tylko dlatego, że lekarze nie potrafią stwierdzić tej choroby (gdyż albo o niej niewystarczająco dużo wiedzą, albo nie mają możliwości potwierdzenia jej wiarygodnymi badaniami, które nie są finansowane przez NFZ).

TE ZANIEDBANIA ZBIERAJĄ ŻNIWO W POSTACI WIELU OFIAR

Dramat polega na tym, że większość Polaków nawet nie wie o istnieniu boreliozy, a ci, którzy o niej słyszeli, kojarzą ją wyłącznie z rumieniem na skórze po ukąszeniu kleszcza. Do dnia dzisiejszego społeczeństwo polskie nie otrzymało na ten temat rzetelnych i pełnych informacji, chociaż w wielu krajach, na przykład w Ameryce Północnej, Niemczech, Szwajcarii, Szwecji czy Luksemburgu, temat traktowany jest poważnie i od dawna powszechnie komunikowany. W Polsce chorzy całymi latami muszą cierpieć trudne do zniesienia bóle, a proponowane im metody leczenia często tylko te cierpienia zwiększają. Obecnie stan zagrożenia epidemią został już oficjalnie potwierdzony przez takie sławy lekarskie jak profesor Luc Montagnier we Francji, dr Richard Horowitz w Stanach Zjednoczonych, specjalista od boreliozy i członek­‑założyciel ILADS (International Lyme And Associated Diseases Society - międzynarodowego stowarzyszenia, które zajmuje się badaniami nad tą chorobą), a także wielu innych…

STOWARZYSZENIA ZWIERAJĄ SZYKI

Powstają stowarzyszenia pacjentów i lekarzy. Ich celem jest doprowadzenie do tego, by lekarze uzyskali jasne wskazówki, jak diagnozować i leczyć boreliozę. Nasze stowarzyszenie Lyme Sans Frontières (Borelioza Bez Granic), pragnąc rozpowszechnić wiedzę o chorobie wśród lekarzy i pacjentów z całego świata, zorganizowało Międzynarodowe Dni Informacji o Chorobach Wektorowych, które odbyły się w Strasburgu. Wzięli w nich udział najwięksi światowi specjaliści od boreliozy: dr Horowitz (Stany Zjednoczone) czy dr Petra Hopf-Seidel (Niemcy).

CZY GROZI NAM SKANDAL Z ZAKAŻONĄ KRWIĄ?

Brak działań na rzecz poprawy świadomości lekarzy na temat boreliozy i dostępności skutecznych badań jest tym bardziej skandaliczna, że choroba ta może być przenoszona podczas transfuzji krwi. Oznacza to ryzyko kolejnego skandalu z zakażoną krwią, gdyż — jak dotąd — nie są podejmowane żadne środki ostrożności. Tymczasem w niektórych krajach obowiązuje zakaz oddawania krwi lub organów przez chorych na boreliozę. Takie lekceważenie naszego zdrowia jest nie do przyjęcia, chcemy więc zwrócić się bezpośrednio do władz politycznych. Dlatego też bardzo Państwa proszę o podpisanie apelu skierowanego do Ministerstwa Zdrowia.

DZIAŁAJMY JUŻ TERAZ: TO MOŻLIWE

Istnieje wiele prostych rozwiązań, których wprowadzenie mogłoby przyczynić się do lepszego wykrywania boreliozy i leczenia dotkniętych nią osób.

  • Pierwszą kwestią jest poprawa dostępności do dobrze wyszkolonych lekarzy znających się na tej chorobie oraz do możliwości jakiejkolwiek diagnostyki. Według obecnych zasad ustalonych przez NFZ testy na wykrywanie boreliozy mogą zlecić tylko specjaliści chorób zakaźnych. Na wizytę u nich czeka się miesiącami, a choroba postępuje!!!
  • Należałoby poszerzyć rutynową diagnostykę oraz zweryfikować dotychczasowe schematy leczenia. Testy oficjalnie zalecane przez lekarzy: ELISA i Western-blot są zbyt nieprecyzyjne. Dają za dużo wyników fałszywie dodatnich lub fałszywie ujemnych. Nie można tylko na ich podstawie wykluczać lub potwierdzać zakażenia.
  • Domagamy się dopuszczenia do głosu lekarzy zajmujących się niestandardowymi metodami leczenia boreliozy. Na przykład lekarze leczący tę chorobę metodą ILADS – choć pomogli tysiącom pacjentów – są przez oficjalne gremia lekarskie piętnowani. Czy nie należałoby skorzystać z ich doświadczeń zamiast ich wyśmiewać?
  • Domagamy się transparentności w zakresie informowania o epidemii, rozpowszechniania informacji na ten temat oraz rozpoczęcia obiektywnych, prowadzonych w niezależny sposób badań nad drogami przenoszenia bakterii, które pozwolą na uzyskanie rzetelnej wiedzy o transfuzjach krwi lub przenoszeniu choroby przez łożysko, karmienie piersią itd.
  • Domagamy się również, by w sytuacji, gdy stoimy u progu epidemii, Ministerstwo Zdrowia przyznało środki na skuteczne badania wykrywające boreliozę (obecnie praktycznie nie finansuje się walki z chorobą, na którą cierpi kilkaset tysięcy osób).

Wdrożenie podstawowej polityki zapobiegania boreliozie pozwoliłoby każdego roku na zaoszczędzenie milionów złotych. Wprowadzenie dokładniejszych testów, dzięki którym trafne diagnozowanie umożliwiłoby objęcie pacjentów opieką znacznie wcześniej i ze znacznie lepszym skutkiem. Ponadto, pacjenci wybierający zdrowe odżywianie i zdrowy tryb życia, obejmujący regularną aktywność fizyczną, mają być może szansę żyć z tą chorobą przez wiele lat, bez odczuwania skutków ubocznych lekarstw. Są stulatkowie chorujący na boreliozę. Są też pacjenci, którzy w 80% wracają do zdrowia, jeśli zaczynają leczenie już w pierwszych miesiącach. Leczmy boreliozę. To możliwe. Możliwe jest też normalne życie z tą chorobą. Wspierając naszą akcję swoim podpisem (aby go złożyć, proszę kliknąć tutaj), mogą Państwo znacznie ulżyć w cierpieniach setkom tysięcy chorych, a nawet uratować niejedno życie. Z wyrazami wdzięczności, Judith Albertat przewodnicząca stowarzyszenia Lyme Sans Frontières (Borelioza Bez Granic)  

Podpisz petycje

Komentarze

elzbieta 2013-08-20 07:09:08
trzeba tak popieram
Andrzej 2013-08-20 08:59:44
Popieram całkowicie .Najważniejsze jest stworzenie systemu szybkiej diagnozy i to 100%-owej bo inna nie ma sensu
Katarzyna 2013-08-20 09:53:00
Jestem w 100% za alternatywnym leczeniem boreliozy, poniweaż nie czyni szkód w organizmie ( tak jak " terapie "chemiczne ) . Leczenie naturalne podnosi kondycję i mozliwość zniszczenia infekcji, oraz poprawia jakość życia.
Mariola 2013-08-20 11:02:34
Niestety, znam kilka ofiar boleriozy... :(
andrzej 2013-08-20 11:03:59
Posiadam ten problem oraz opisane objawy i chciałbym uzyskać stosowna pomoc ! Popieram podjęte starania !
Zbyszek 2013-08-20 12:35:47
Popieram
Irena 2013-08-20 13:43:34
Popieram inicjatywę
Ryszard 2013-08-20 13:44:12
Popieram AKCJĘ
Ryszard 2013-08-20 13:44:41
Popieram inicjatywę
Halina 2013-08-20 14:59:57
Jestem za badaniami!
Krystyna 2013-08-20 15:46:24
Popieram, trzeba coś z tym zrobić
Andrzej 2013-08-20 18:06:48
Popieram akcje. Ostatni dzwonek!!!
bozena 2013-08-20 19:00:37
jest to choroba bardzo bolesna i uciazliwa.Mysle,ze powinnismy poswiecic jej wiecej uwagi
Monika 2013-08-20 19:04:21
Popieram!
Bożena 2013-08-20 19:42:34
Popieram inicjatywę
Grażyna 2013-08-20 21:02:12
popieram inicjatywę
Aniela 2013-08-20 21:59:11
miałam poczatki boleriozy,w porę podane antybiotyki uratowły mnie przed dalszym zachorowaniem i po 3 miesiącach miałam wynik ujemny
Aniela 2013-08-20 22:00:04
bez komentarza
Stenia Chwat 2013-08-21 01:35:20
To jest powazna choroba i tak tez powinna byc traktowana. Czlowiek i jego zdrowie to najwazniejsze.
Bożena 2013-08-21 03:32:46
Bardzo ważna petycja,popieram ją i przekazuję dalej.Pozdrawiam.
Bogusława 2013-08-21 09:42:50
Popieram inicjatywę .
Barbara 2013-08-21 16:48:25
Popieram inicjatywę 21.08.2013r.Barbara
tadeusz 2013-08-21 21:42:11
Popieram inicjatywę....BARDZO CENNA...!
Ewa 2013-08-21 22:10:56
Popieram z całego serca. Ewa
Magda 2013-08-21 23:25:15
Popieram inicjatywe
Bożena 2013-08-22 01:31:54
Popieram inicjatywę 21.08.2013r.
Dorota 2013-08-22 09:11:30
Popieram, zgadzam sie całkowicie. Dorota
Marcin 2013-08-22 21:05:32
popieram, sam cierpiałem na nerwicę wywołaną krętkiem boreliozy i wiem jak to przykra dolegliwość...
Jan 2013-08-22 22:14:25
Popieram i podpisuję się obydwoma rękoma. 22 sierpnia 2013r. JAN
Franciszek 2013-08-23 10:28:57
Popieram inicjatywę.
Sławomir 2013-08-23 11:23:14
Popieram inicjatywę w tej sprawie
Lesław 2013-08-24 00:41:53
W moim przypadku BEZOBJAWOWA borelioza męczyła mnie przez cały ROK - bóle stawów i obrzęki kolan. Bardzo chętnie podpiszę się pod tą cenną inicjatywą. LR
Janina 2013-08-24 12:32:39
Całkowicie popieram,sama czekam na wyniki
Anna 2013-08-24 21:25:42
Popieram inicjatywę.
Renata 2013-08-24 22:53:31
Popieram z całego serca, ja i mój chłopak chorujemy na tą chorobę
Maria 2013-08-25 11:28:13
POPIERAM INICJATYWĘ .Jest bardzo potrzebna.
Iwona 2013-08-26 14:12:17
Popieram inicjatywę. 26.08.2013.
maya 2013-08-28 00:23:03
absolutnie popieram,
Justyna 2013-08-28 16:07:42
Popieram inicjatywę
Anna 2013-08-29 22:22:10
Mój brat zachorował na grypę, przeziębienie długo trwało, pocił się nadmiernie, leczył, ale dopiero po kilku latach młoda lekarka skierowała go na badanie krwi z ukierunkowaniem na boleriozę. Okazało się, że jest chory na tę chorobę.
edyta 2013-08-30 14:15:34
Popieram
Ewa 2013-08-30 19:20:14
Popieram inicjatywę
Daria 2013-08-30 19:49:20
Popieram inicjatywę 21.08.2013r. Daria
Urszula 2013-08-30 22:55:11
Oczywiście popieram.
Janina 2013-08-31 10:35:41
Już ponad 18 miesięcy leczę przestarzałą boreliozę u najlepszej pani dr Beaty Herman Ponikwi w Katowicach na 100%, poszły na to wszystkie możliwe oszczędności ale efekty bardzo widoczne - mogę spać, ustały straszne bóle, jeszcze zostały nogi, ale sama chodzę z laseczką i to najważniejsze dla mnie. A pomocy z nikąd ...mimo że co miesiąc odpisy na NFZ duże ... Popieram inicjatywę całą duszą ....
Barbara 2013-09-05 21:31:37
To bardzo dobrze, ze wreszcie ktoś zwrócił na to uwagę , bo problem jest i to duży. A lekceważeniu problemu przez lekarzy jest SKANDALICZNE!!
MARIA 2013-09-06 22:20:44
POPIERAM!!!!
Krystyna 2013-09-16 14:19:10
Popieram inicjatywę
Małgorzata 2013-09-24 21:03:36
To bardzo ważny temat, bo prawie kazdy został ugryziony przez kleszcza w zyciu.
Eugeniusz 2013-09-25 04:48:51
Na ile sa wiarygodne ( potwierdzone naukowo ) informacje o chorobach przekazywane przez Wasz Instytut . Moje ( i zapewne wielu ludzi ) watpliwosci wynikaja z wieloletnich zapewnien tzw. medycznych autorytetow na temat danej choroby , ktore pozniej okazaly sie falszywe lub nie do konca przekonywujace . Zreszta moja kilkunastoletnia praca w sektorze medycznym to potwiedzila .
Zenon 2013-09-29 01:10:29
Popieram inicjatywe. Zenon Szymanski
Jesteś chory czy zwariowałeś? | Poczta Zdrowia 2013-10-08 00:11:00
[...] proszę, też link do tej petycji (http://iozn.pl/podpisz-petycje-w-sprawie-boreliozy) swoim znajomym i rodzinie. Potrzebujemy naprawdę wielu podpisów, aby nas głos został [...]
Sylwia 2013-10-08 09:09:45
Popieram inicjatywe
Sylwia 2013-10-08 09:10:29
Popieram jak najbardziej ta inicjatywę!!!
Zofia 2013-10-08 11:27:46
Popieram inicjatywę .Zofia.
Hanna 2013-10-08 12:42:08
popieram
Hanna 2013-10-08 12:42:33
popieram akcję.
joasik 2013-10-08 13:10:38
Dołączamy i popieramy z przyjaciółmi. Koleżanka mieszkająca na szczęście w Niemczech, przechodziła tę chorobę, tam szybko ją zdiagnozowali a u nas w Pl. nie trafili w sedno...
Marek 2013-10-08 13:12:30
Popieram inicjatywę.
Elżbieta 2013-10-08 15:06:38
Bardzo popieram tą inicjatywę.
Dariusz 2013-10-08 15:53:52
Jak najbardziej popieram skuteczną walkę z boreliozą oraz inicjatywę.
marek 2013-10-08 16:22:02
Popieram inicjatywę Marek
Daniela 2013-10-08 16:45:03
popieram inicjatywę
Mirosława 2013-10-08 17:59:39
Trafne diagnozowanie to skrócenie lub niedopuszczenie do długiego cierpienia wielu ludzi, a jednocześnie znaczące zmniejszenie ilości niepotrzebnych badań. Popieram.
Jerzy 2013-10-08 18:26:06
popieram cenną inicjatywę!
Teresa 2013-10-08 20:55:26
Popieram bardzo dobrą inicjatywę
Dariusz 2013-10-08 21:56:36
Popieram!!!
Wiesława 2013-10-08 22:42:41
popieram
Róża 2013-10-09 00:11:57
Popieram inicjatywę popularyzacji wiedzy o pandemii boreliozy. Różnymi metodami należy popularyzować wiedzę o tej groźnej chorobie wśród naszego społeczeństwa. Koniecznie zamieszczać artykuły naukowe na łamach lekarskiego " Lancetu ", oraz temat na szkolenia lekarzy ! Niezwykle ważną i pomocną sprawą jest świadomość i zaangażowanie gremium Rządu - w czynne włączenie się w akcję walki z Boreliozą w naszym kraju !
Wacława 2013-10-09 10:05:40
W całej pełni popieram powyższą petycję z nadzieją,że zpoczątkuje lepszą dbałość o nasze zdrowie jak i zdrowie samych lekarzy medycyny konwencjonalnej.
joanna 2013-10-09 12:06:12
popieram
Adam 2013-10-09 14:33:49
Tylko wspólnym działaniem przełamiemy opór polityków i lekarzy.
maria 2013-10-09 14:51:29
Popieram incjatywę
Jadwiga 2013-10-09 15:30:04
POPIERAM INICJATYWĘ......
Zdzisław 2013-10-09 16:39:57
Popieram
Zdzisław 2013-10-09 16:41:38
Inicjatywa słuszna wskazana. Popieram
Elżbieta 2013-10-09 18:50:59
Popieram inicjatywę 10.09.2013
Agata 2013-10-09 19:15:34
Popieram !!!!!!!!!!!
Leonia 2013-10-09 22:12:52
Jak najbardziej popieram petycję. Znam chorobę, ponieważ chorowałam na nią.Lekarze faktycznie nie potrafią jej leczyć. Zanim trafiłam do lekarza chorób zakaźnych, lekarka przepisała mi Penicylinę na 10 dni i uznała,że będę wyleczona. Tylko moja czujności i niewielka jeszcze wtedy wiedza na temat tej choroby, uratowała mnie przed tą ciężką chorobą.
HALINA 2013-10-10 20:10:56
POPIERAM INICJATYWĘZ 21.08.2013
Mieczysław 2013-10-10 21:18:13
popieram
Elżbieta 2013-10-14 12:10:16
Popieram inicjatywę
Helena Cichy 2013-10-16 14:51:11
Popieram inicjatywę 16.10.2013r. Helena
leokadfia 2013-10-16 15:51:19
popieram inicjatywę 16.10.2013r. Leokadia
Antoni 2013-10-17 10:01:44
Popieram petycję!
Beata 2013-10-18 01:41:12
Popieram inicjatywę. Mam od wielu lat wszystkie wymienione objawy. Wymusiłam wykonanie testu Elisa, który nic nie wykazał. Ledwie już chodzę, a lekarze nie postawili diagnozy. Gdzie mam się zgłosić po pomoc.Czy mogę za własne pieniądze wykonać czulszy test?
Renata 2013-10-21 09:48:27
Jestem przerażona, zdaję sobie w pełni sprawę z ogromu niebezpieczestwa. Gdy rozmawiam ze znajomymi to patrzą na mnie jak na ufo-ludka. O naszej medycynie to nawet nie ma co mówić. W pełni popieram inicjatywę.
Urszula 2013-10-23 20:51:49
Jestem za
Joanna 2013-10-31 03:39:24
popieram incjatywe
Waldemar 2013-11-04 11:04:49
Popieram
wladyslaw 2013-11-04 11:47:54
Popieram inicjatywe Wyleczylem pare osob metodami innymi niz antybiotykoterapia z BORELIOZY
Jerzy 2013-11-04 12:10:06
Zawsze warto popierać ważne sprawy,i korzystne dla obywateli.
Jadwiga 2013-11-04 12:55:49
To jest sprawa zycia i smierci .
Jadwiga 2013-11-04 12:56:46
popiera te inicjatywe
alexander 2013-11-04 13:14:48
popieram inicjatywę
Janina 2013-11-04 13:35:07
Popieram inicjatywe
iwona 2013-11-04 14:10:21
popieram i niech mnie wkońcu wyleczą,dostałam w lipcu 2012r. 28 kroplówek z antybiotykiem a wszystko dalej boli,a Pani ordynator szpitala zakaźnego twierdzi że mnie wyleczyła...
Barbara 2013-11-04 14:11:58
Popieram inicjatywę wywierania nacisku na służby odpowiedzialne za nasze zdrowie.Dalsze lekceważenie zarażonych,chorych na boreliozę ludzi świadczy o całkowitym braku odpowiedzialności i niewywiązywaniu się z powierzonych obowiązków.
ewa 2013-11-04 14:15:03
popieram
Jadwiga 2013-11-04 14:20:29
Popieram inicjatywę....04.11.2013
Jan Andrzej 2013-11-04 14:25:25
Popieram inicjatywę, 04.11.2013r.
Teresa 2013-11-04 14:47:08
Popieram akcję!
adam 2013-11-04 14:51:37
POPIERAM INCJATYWĘ ADAM
Aleksander 2013-11-04 15:01:32
Popieram
Anna 2013-11-04 15:21:09
Popieram petycję i wdrożenie podstawowej polityki zapobiegania boreliozie w Polsce i w innych krajach. Tragiczne koszty ponoszą nie tylko chorzy ludzie, ale i ich bliscy.
Maria 2013-11-04 15:30:46
Przeżyłam ten horror, a dzięki citroseptowi (wyciąg z pestek greyfruta) - a właściwie ksiązce o stosowaniu citroseptu w leczeniu różnych schorzeń, gdzie opisana została choroba z Lyma - odbiłam sie od dna , po 18 latach koszmarnego życia z niezdiagnozowana boreliozą. Oczywiście popieram akcje, bo wokół mnie padaja kolejne ofiary kleszczy, tez zbywane antybitykiem - i sio do domu.Ślązaczka
Zofia 2013-11-04 15:56:14
Popieram inicjatywę.
Halina 2013-11-04 16:22:52
Popieram inicjatywe. Halina
Teresa 2013-11-04 16:24:02
Mam okropne bole stawow, kosci, miesni i zaden lekarz do tej pory mi nie pomogl. Okropne - tragiczne i to w tych czasach!!!!! Teresa
Teresa 2013-11-04 16:24:26
POPIERAM INICJATYWE
Jolanta 2013-11-04 16:33:51
Popieram inicjatywe. Akcja jest niezbedna. 11/04/2013 Jolanta
Jolanta 2013-11-04 16:35:43
Popieram inicjatywe. Jolanta
Jolanta 2013-11-04 16:37:29
Popieram inicjatywe Jolanta
Zuzanna 2013-11-04 16:37:49
popieram inicjatywę Zuzanna Rzepecka 04.11.2013
Wielaw 2013-11-04 16:39:23
Popieram ińicjatywe, 04.Listopad 2013, Wieslaw
Krystyna 2013-11-04 16:40:08
Popieram inicjatywę.04.11.2013
Alicja 2013-11-04 16:40:34
popieram
Bożena 2013-11-04 16:45:42
Popieram akcję
EWA 2013-11-04 16:48:10
Popieram jestem nosicielka boleriozy ,dostałam tylko podstawowa pomoc ,i nie czuje sie nic lepiej ;
KRYSTYNA 2013-11-04 17:01:20
JESTEM ZA MOJA WNUCZKA DOPIERO PO 2 LATACH PRZY DIAGNOZOWANIU INNEJ CHOROBY DOWIEDZIAŁA SIĘ ,ŻE MA BORELIOZE
asia 2013-11-04 17:01:24
popieram
GRAŻYNA 2013-11-04 17:01:53
Popieram 4.11.2013 Grazyna
Helena 2013-11-04 17:05:50
Popieram inicjatywę.Powodzenia.
Jolanta 2013-11-04 17:06:17
Popieram inicjatywę
Jolanta 2013-11-04 17:07:06
Popieram inicjatywę. 04.11.2013
Józef 2013-11-04 17:23:44
Inicjatywę popieram, choć nie moim zadaniem to robić. Przeczytałem że lekarze nie są szkoleni. Uważam że głupich lekarzy nie należy szkolić - dać im na bilet i wysłać do Ameryki. W Polsce zostawić tych co są naprawdę lekarzami.
Tomasz 2013-11-04 18:04:11
Popieram inicjatywę
Seweryn 2013-11-04 18:04:42
Popieram inicjatywę Seweryn
Barbara 2013-11-04 18:06:25
Skutki infekcji po ugryzieniu kleszcza widzialam na wlasne oczy,mezczyzna ten przypuszczalnie juz nigdy nie bedzie mogl poruszac sie normalne. popieram z calego serca.
Elżbieta 2013-11-04 18:09:25
Popieram w całej rozciągłości.
Irena 2013-11-04 18:10:31
Jestem ogromnie wdzięczna i dziękuję Judith Albertat za inicjatywę i walkę dla dobra nas wszystkich.
Malgorzata McGrath 2013-11-04 18:16:05
Najwyzszy czas zajac sie ta sprawa niz ja ignorowac . Zbyt duzo mamy zarazonych tym wirusem i zle zdiagnozowanych . Powodzenia !
Danuta 2013-11-04 18:37:02
Popieram inicjatywę -4.11.2013r.Danuta
Jolanta 2013-11-04 18:40:12
W pełni popieram inicjatywę - z uszanowaniem Jolanta T.
Gabriella 2013-11-04 18:53:07
Popieram petycję
Zofia 2013-11-04 18:55:10
Popieram.
Maria 2013-11-04 19:01:20
Osobiście odczułam brak wiedzy lekarzy na temat objawów i leczenia boreliozy .Niepewne testy przeprowadzałam prywatnie z braku refundacji .W pełni popieram działania na rzecz zmiany istniejącej sytuacji w diagnostyce i leczeniu boreliozy.
Ryszard 2013-11-04 19:04:46
Wreszcie zacznijcie pomagać obywatelom a nie sobie.
Piotr 2013-11-04 19:08:39
W tej tuskowej Polsce jest gorzej niż za komuny...nigdy,żaden rząd tak nie olewał zdrowia Polaków najwyraźniej uważając,że zdrowie jest dla bogatych.
Stefan 2013-11-04 19:14:53
Tak,to ważne.Popieram.4.11.2013r.Stefan
Ewa 2013-11-04 19:18:02
Bardzo popieram ! Sama mialam kontakt osobisty z kleszczem. Jestem po dwukrotnym badaniu. Obydwa wykazaly ze nie zostalam zarazona. Ale po wszystkich publikacjach i momentach kiedy zle sie czuje , nie mam juz pewnosci czy one faktycznie sa rzetelne . W poradni spotkalam mloda kobiete , bardzo chora . Nie rozpoznano u niej od razu boreliozy , lekarz nawet nie wpadl na pomysl ze moze byc na to chora. Serdecznie popieram.
Sylwia 2013-11-04 19:24:03
Popieram inicjatywę.
Barbara 2013-11-04 19:38:55
Popieram apel
anna 2013-11-04 19:42:06
popieram
Anna 2013-11-04 19:49:34
popieram inicjatywe
Zuzanna 2013-11-04 19:53:54
popieram inicjatywę
Mariusz 2013-11-04 19:56:25
popieram tę akcję
Zbigniew 2013-11-04 19:56:39
Popieram inicjatywę! 04.11.2013
Andre 2013-11-04 20:00:20
Popieram incjatywe. 04.11.2013,
Maria 2013-11-04 20:17:10
Popieram
Shakira 2013-11-04 20:42:18
Znowu straszenie ludzi. Już przerabialiśmy świńską, ptasią grypę itp. I oto chodzi aby straszyć społeczeństwo, bo zalęknionymi łatwiej manipulować i naciągać. Ludzie obudźcie się
Małgorzata 2013-11-04 20:47:16
Popieram!!!
Jerzy 2013-11-04 20:57:31
Popieram inicjatywę.
JACK 2013-11-04 21:09:38
WSPIERAM INICJATYWE
wiktoria 2013-11-04 21:10:14
dziekuje za pomoc dla tych osob ktorzy potrzebuja pomocy.
Borelioza jak rak ! 2013-11-04 22:05:52
[...] również w miastach. A samego ugryzienia łatwo nawet nie spostrzec…Oto link do petycji: http://iozn.pl/podpisz-petycje-w-sprawie-boreliozy Wierzę, że wspólnie możemy pomóc opuszczonym dziś przez medycynę pacjentom dotkniętym [...]
popieram inicjatywę 2013-11-04 22:27:10
popieram inicjatywę
Zofia 2013-11-04 22:36:44
popieram apel.Mam przykłady wsród znajomych jakie spustoszenie w organizmie czyni borelioza.
Jerzy 2013-11-04 22:54:34
Popieram
Wieslawa 2013-11-04 23:12:31
Popieram inicjatywe
arkadiusz 2013-11-04 23:46:12
POPIERAM...
Marco Carlo 2013-11-05 00:30:44
Wspaniala inicjatywa! Sprawa,ktora powinien byc rozwiazana,poniewaz jest to duzy problem dzisiaj, a na calym swiecie coraz wiecej ludzi ma te lub podobne objawy,ktore ignoruja albo zaniedbuja medyczni specjalisci!!!
Tadeusz 2013-11-05 00:47:03
Popieram w 100 % !! Coś z tym trzeba zrobić ! możemy zebrać większe poparcie na nowym portalu społecznościowym SiteTalk. Link do rejestracji www.sitetalk.com/kastortw - ZAPRASZAM !
Elżbieta 2013-11-05 02:50:22
Podpisuję się pod akcją
Malgorzata 2013-11-05 04:13:29
Moja corka ma lyme. Mieszkamy w Kanadzie, lecz leczymy ja w Poludniowej Afryce u Dr.C.Jadin. Powodem jest brak opieki dla ludzi chorych na borelioze w naszym kraju (Kanada). Sama diagnoza zajela nam kilka lat, co spowodowalo rozkwit choroby (padaczka, amnezja, znieksztalcenie twarzy, bole, problem z wizja etc.)Na szczescie powoli wszystko wraca do normy, dzieki dr.Jadin. Bardzo duzo kanadyjczykow leczy swoich bliskich w prywatnych klinikach w USA. Roczne leczenie to okolo $100000, jak wiemy leczenie trwa srednio od 2-4 lat. Czesto doprowadza to do bankructwa calej rodziny, do rozwodow do strasznych problemow.Niestety nasz bardzo bogaty kraj, pomimo wielkiej reklamy systemu medycznego jest bardzo daleko do tylu w pomocy dla ludzi z borelioza. Przezylismy horror medyczny w kraju ktory jest slawny i dumny ze swojego systemu medycznego.
Krystyna 2013-11-05 05:18:39
nareszcie cos sie robi w tej sprawie. mam nadzieje ze sie spelni i wszyscy beda mieli akces do prawidlowego leczenia.
Waldemar 2013-11-05 06:54:43
ciezko bedzie, ale nie zostawjajmy sprawy na boku
Cezary 2013-11-05 08:31:58
Popieram inicjatywę
Edward 2013-11-05 08:53:08
W 1992 roku mialem stwierdzona bolerioze. Natychmiastowa, "konska" kuracja antybiotykowa i - wiecej nie stwierdzono u mnie boleriozy.
Teresa 2013-11-05 09:05:51
POPIERAM.
Dariusz 2013-11-05 09:18:59
Podpisuję się i popieram inicajatywę
Dariusz 2013-11-05 09:19:21
Popieram inicjatyę ....
Maciej 2013-11-05 09:26:31
Witam, mój przyjaciel w dzieciństwie został ugryziony przez kleszcza. Dzisiaj potężny, silny mężczyzna (60) jest na wózku inwalidzkim. Tak straszną chorobą jest bolerioza. W całej pełni popieram inicjatywę! 05.11.2013. Maciej
Zbigniew 2013-11-05 09:57:16
Popieram. W rodzinie żony na Warmii 2 osoby ciężko przeszły boreliozę poczatkowo nierozpoznaną! To samo było u koleżanki żony.Stan był b. ciężki. Kiedys chodzilismy tam do lasu na grzyby...teraz nie wchodzimy na krok, ale niebezpieczne są też trawiaste plaże nad jeziorami,bo tam nastapiło ukąszenie przez kleszcza jednej z tych osób.
Nina 2013-11-05 10:16:45
Oczywiscie popieram
dariusz 2013-11-05 10:30:59
popieram petycję
Alicja 2013-11-05 11:19:32
Popieram inicjatywę
Joanna 2013-11-05 11:36:05
Popieram inicjatywę
Stefan 2013-11-05 12:14:26
Popieram inicjatywę 5.11.2013
Anna 2013-11-05 12:55:45
Popieram akcję
Teresa 2013-11-05 13:38:26
Ja też:)
Maria 2013-11-05 13:48:41
Popieram.
Stanislaw Adamczyk 2013-11-05 14:22:44
Popiram inicjatywe
Dorota 2013-11-05 15:16:14
popieram akcje
Dorota 2013-11-05 15:17:01
Popieram akcję zbierania podpisów w bardzo słusznej sprawie.
Bożena 2013-11-05 17:13:20
Popieram inicjatywę !!!!!!!!
wanda 2013-11-05 18:39:27
popieram akcję
Janusz 2013-11-05 18:54:22
straszna wyniszczająca choroba
Barbara 2013-11-05 19:38:34
Popieram akcję, problem istotny, powodzenia.
Ania 2013-11-05 19:40:22
POPIERAM,PODPISUJE SIĘ I PRZEKAZUJE DALEJ.WARTO!
Tadeusz 2013-11-05 19:40:34
Popieram.
Zbigniew 2013-11-05 20:45:48
Zdecydowanie popieram! Leczenie jest dlugotrwale i kosztowne. Odmowa pokrywania kosztow leczenia przez firmy ubezpieczeniowe jest skandalem!!!
Irena 2013-11-05 20:50:39
Popieram, problem znany mi, ponieważ kuzynka i jeden z bliskich znajomych zmagają się z tą choroba i problemami z nią związanymi
regina 2013-11-05 22:27:58
podpisuję się pod akcją
regina 2013-11-05 22:28:50
akceptuję akcję
Zofia 2013-11-05 22:58:23
Podpisuję się pod akcją
Jerzy 2013-11-05 23:09:40
Podpisuję się pod akcją i popieram inicjatywę wysłania apelu do Premiera i Ministra Zdrowia z 21.08.2013 Jerzy
Dorota 2013-11-06 01:03:34
Podpisuję się pod akcją - mój szwagier umarł sparaliżowany od boreliozy, znajoma ma poważne kłopoty neurologiczne z zapóźno rozpoznaną boreliozą. Jest się czego bać.
Tomi 2013-11-06 07:26:17
Jestem jak najbardziej za....
zenon 2013-11-06 07:32:31
co to za petycja bez nazwiska chyba chodzi raczej o adres mailowy zeby przesylac spam
Stanisława 2013-11-06 08:30:58
popieram
Wioleta 2013-11-06 09:04:08
Popieram inicjatywę
Irena 2013-11-06 10:43:23
Popieram
Bernardeta 2013-11-06 14:03:48
Popieram inicjatywę
Katarzyna 2013-11-06 15:26:56
Akcja warta naglosnienia
Wanda 2013-11-06 18:55:45
Popieram inicjatywę 6.11.2013
marta 2013-11-06 21:53:12
popieram inicjatywę
Iwona 2013-11-06 22:13:14
Popieram inicjatywę
Maciej 2013-11-07 01:06:58
Popieram inicjatywę.
Halina 2013-11-07 12:22:30
popieram !
marek 2013-11-07 13:31:24
Popieram tę akcję!!!
elzbieta 2013-11-07 16:34:02
Popieram cenna inicjatywe
barbarak 2013-11-07 19:23:46
Popieram ,bo ja tez jestem po ugryzieniu kleszcza i kuracji antybiotykowej,przeszlo 22 lata wstecz.
Artur 2013-11-07 20:16:29
Jak najbardziej popieram tą inicjatywę.
eugeniusz 2013-11-07 20:48:54
Bardzo mocno popieram
Zofia 2013-11-07 22:38:37
Popieram akcję-13 temu miałam boleriozę
Elżbieta 2013-11-07 22:55:52
NIE popieram inicjatywy
Anna 2013-11-08 08:36:02
Anna M.
Anna 2013-11-08 08:38:22
Podpisuję się pod akcją
robert 2013-11-08 11:31:03
podpisuję się
krystyna 2013-11-08 14:07:10
Popieram akcję.
elzbieta 2013-11-09 23:05:08
podpisuje się pod petycją
Adam Wojtoń 2013-11-10 14:29:29
83 200 Starogard gd
Adam Wojtoń 2013-11-10 14:30:59
83 200 Starogard gd
Barbara 2013-11-10 21:37:15
popieram te akcje
Darek 2013-11-11 10:46:30
Według mnie Borelioza to plaga porównywanć ją można z malarią. Jako obywatele cywilizowanej Europy jesteśmy pozbawieni odpowiedniej djagnostyki a co za tym idzie i leczenia. Podejrzewam że za jakiś cza 10 do 15 lat będzie to ogromny problem, dla nas jako społeczeństwa. Czas zacząć działać mówić o tym głośno i wszędzie tak jak o epitemi HIV tylko wtedy możemy sobie z tym porazić.
Grażyna 2013-11-11 12:01:35
Popieram inicjatywę 11.XI.2013
Aneta 2013-11-12 08:07:20
podpisuję się pod akcją
Anna 2013-11-13 09:01:52
podpisuje się pod petycja
Maria 2013-11-13 10:55:48
Popieram inicjatywę.
Edward 2013-11-13 17:18:45
podpisuję sie pod akcja
Karol 2013-11-13 21:14:50
Popieram!!!
Anita 2013-11-14 14:11:56
Popieram, sama mam boleriozę i zgadzam sie ze wszystkim co jest napisane na temat diagnostyki.
Marghe 2013-11-14 15:33:19
Popieram inicjatywę
Alicja 2013-11-20 07:28:46
popieram incjatywe
Jerzy 2013-11-20 08:11:31
W pełni popieram. Niech rządzący wyjdą zza biurek i spróbują zrozumieć istotę bardzo ważnego problemu.
Alex 2013-11-20 08:45:24
Popieram, Borelioza to plaga z którą trzeba walczyć. Wiele ludzi mają ją i nie są świadomi tego.
Irena 2013-11-20 08:57:42
Popieram incjatywe. 2013-11-20
Irena 2013-11-20 09:00:06
Popieram.
Sławomir 2013-11-20 09:02:31
Popieram
IRENA 2013-11-20 09:23:32
PODPISUJE SIE POD AKCJA.DOSWIADCZYLAM BOLERIOZY OSOBISCIE.BOLERIOZA NIE JEST ROZPOZNAWANA W POLSCE!!!!!!!!!!!!!!!!
Jana 2013-11-20 10:50:41
Popieram tą inicjatywę jak najbardziej.
Teresa 2013-11-20 12:36:58
popieram akcję
Katarzyna 2013-11-20 13:27:56
popieram, sama jestem chora z powodu ignorancji lekarza
Teresa 2013-11-20 15:58:07
Calym sercem popieram inicjatywe,w mojej rodzinie sa juz 3 przypadki boreliozy...testy oplacane prywatnie + leczenie na koszt wlasny... podpisuje sie!!!
Marian 2013-11-20 16:17:44
Taką inicjatywę warto zawsze poprzeć-popieram i podpisuję się pod tą petycją
Marek 2013-11-20 17:30:32
Petycję podpisałem
Adam 2013-11-20 18:43:46
Jestem zdecydowanie za akcją. TAK!!!!
dana 2013-11-20 19:20:21
Popieram
Urszula 2013-11-20 22:15:33
Popieram inicjatywę, podpisuję się pod akcją Urszula Ślebioda
Dorota 2013-11-20 22:27:59
Podpisuję się pod akcją.
Mrianna 2013-11-20 23:04:32
popieram
Bożena 2013-11-21 00:03:42
Inicjatywa godna poparcia. Podpisuję się pod petycją.
Nina Kotlicka 2013-11-21 00:35:56
Popieram inicjatywe
Anna 2013-11-21 11:20:47
Podpisałam petycję
elzbieta 2013-11-21 15:14:22
POPIERAM
Alina 2013-11-21 17:47:01
Podpisuję się,nadal jest wszystko w powijakach,mieszkam na granicy puszczy,gdzie jest duże zagrożenie,np.po wyjęciu kleszcze lekarz powinien oddać kleszcza do badania lub pokierować pacjenta w tym kierunku(każdy kleszcz powinien być przebadany ,który został wyjęty z ciała ludzkiego
Krystyna 2013-11-21 19:18:46
Całym sercem popieram.
Zygmunt 2013-11-21 20:52:00
To straszna choroba.Znam przypadki boreliozy.Robi przerażające spustoszenie w organizmie.
Ewa 2013-11-22 15:56:21
Popieram akcję
Irena 2013-11-22 20:58:09
Popieram akcje, i dziekuje ' Przewodniczacemu organizacji sama jestem chora i jest to dla mnie wielki problem
Danuta 2013-11-22 21:31:30
Podpisuję się pod petycja
krystyna 2013-11-24 20:58:38
popieram akcję
Maria wolinski 2013-11-28 04:43:45
Prezydent Instytutu Ochrony Zdrowia.Szanowny Pan Augustin de Livois wielka utrata wielkiej Osobowosci,jaka byla Sylvie Simon,wielkie podziekowanie,skladam,za Jej wielki dorobek i szlachetna i cieszka prace,gdzie walczyla,z klamstwem,gdzie walczyla o zycie ludzkie,wiem dobrze,ile musiala zniesc upokorzen,walka z kasta-lekarska,byla i jest nadal trodna,maja pieniadze i maja prawo zabijac,anie leczyc.Dziekuje Panu bardzo o pszeslanie cennej informacji,podpisalam petycje i rozeslalam,bede bardzo wdzieczna,jesli otrzymam informacje z,konferencji z powazaniem maria wolinski.
Kornelia 2013-11-29 11:22:56
Bardzo ważna inicjatywa.Popieram.
Władysław 2013-11-30 15:23:03
Popieram inicjatywę Ugryzł mnie kleszcz i miałem promień Pomyślałem co taki kleszcz może mi zrobić ? Myliłem się. Z dnia na dzień czułem się coraz gorzej,Objawy swędzenie-mrowienie zaczynające sie od stup z upływem czasu w gorę do tułowia , później bule stawów,mięśni, nerek, głowy, serca, zmiana koloru gałek ocznych i słabszy wzrok , spadek wagi ciała około 10kg, brak energii (myślałem że to r......k ) W końcu po ok 1,5 roku bólu i coraz gorszym stanem zdrowia, postanowiłem zrobić badania immunologiczne. Wynik badania immunologicznego: Borelioza IgG INDEX 0,46 norma 0,20 równy i powyżej - DODATNI Od około 1 roku leczę się SUPLEMENTEM DIETY czuję się coraz lepiej, Władysław
Violetta 2013-12-02 15:26:05
popieram inicjatywę
Jadwiga 2013-12-03 16:34:43
popieram
basia 2013-12-03 18:57:27
popieram inicjatywę
Jolanta 2013-12-05 10:52:03
Witam,ja od ponad roku lecze się na nerwicę lękowa ,przewlekle zapalenie scięgien Achillesa a we wrzesniu wykryto u mnie podejrzenie boreliozy,nie pamiętam abym miala kontakt z kleszczem .Wszystkie niemal objawy o jakich Pani pisze dotyczą mnie bezposrednio. Narazie lekarz nie dał mi zadnych lekow na tę chorobe 11 grudnia mam termin do Przychodni Chorob zakażnych w Suchej. Zobaczymy co dalej. Ale rzeczywiscie tak jak Pani mowi leczylam sie na 5 innych chorob a to moze byc skutkiem tej dziwnej choroby XXI wieku. popieram Panią w 100%
Beata Fossen 2013-12-13 16:46:19
popieram inicjatywe, to sprawa wazna dla wszystkich ludzi
Elzbieta 2013-12-21 20:57:51
Przez ponad 7 lat zylam w ciaglych, meczacych bolach.Siedem lat okrotnych niekonczacych sie boli, siedem lat nie przespanych nocy. Zdiagnozowano u mnie wiele chorob,na ktore wogole nie bylam chora. Przypuszczalam ze mam Bolerioze, lekarze nie chcieli mi tego potwierdzic twierdzili ze to- Stres. Inni lekarze dodali wiecej- uznali ze mam psychiczna chorobe,ze w mojej glowie "co jest nie tak". Minely lata a Bolerioza ogarnela moje wszystkie organy-czulam sie jakbym umierala i wtedy odruchowo w internecie znalazlam.... Diagnostyka- Warszawa i tam narescie otrzymalam pomoc.
anna 2013-12-26 10:21:42
Popieram.
Natalia 2013-12-30 23:04:20
Podpisuje się pod akcja
Halina 2014-01-03 14:16:01
Popieram inicjatywe
Grzegorz 2014-01-08 19:06:05
Jestem jak najbardziej za. Grzegorz
edyta 2014-01-11 20:11:43
Popieram!!
REGINA 2014-01-16 00:15:22
Popieram!!!
Joanna 2014-01-24 11:27:59
Dobrze że mówicie tu o problemach z diagnostyką i leczeniem boreliozy, ale dlaczego pomija się koinfekcje do boreliozy. Bez wzięcia tego pod uwagę i wyłącznie skupienie się na krątku boreliozy, cała akcja traci na wartości.
Mirosława 2014-02-03 20:40:36
Popieram akcje. Choruje już 4 lata na borelioze jestem tym strasznie zmęczona. Żadnej konkretnej pomocy od lekarzy. Sama się już leczę znalazłam lek ohydny ale trochę pomaga. Mąż ostatnio zle się czuł i zrobił test na borelioze JEST ZARAŻONY! Nigdy nie ugryzł go kleszcz. czyżbym go mogła zarazić? wszystko na to wskazuje. mamy po 40 lat jesteśmy młodzi, chcemy żyć i cieszyć się zdrowiem. Miejmy nadzieję że ta akcja pomoże nam wszystkim. POZDRAWIAMY.
Artur 2014-02-07 21:51:33
Nikt o Nas nie dba,tylko My Sami.
Ewa 2014-02-12 10:29:38
Popieram całym sercem, sama muszę walczyć z tą chorobą nie mając poparcia lekarzy z NFZ, leczę niestety tylko prywatnie co jest bardzo kosztowne
Grażyna 2014-02-13 15:41:28
Popieram
Barbara 2014-02-13 21:21:19
Popieram
Rysiek 2014-02-25 16:14:11
Petycję podpisałem. Jestem dotknięty tą chorobą. Mimo natychmiastowego leczenia antybiotykami oraz następnie 3miesięcznego (bo wyniki nie zmalały) To wszystko prywatnie bo zapisany na NFZ mam czekać 9mcy!! Teraz szukam innych metod leczenia oraz ludzi którzy też są dotknięci tą chorobą i mają już doświadczenia. Może pomożecie w znalezieniu kontaktu?
Żanna 2014-02-25 20:59:51
popieram
adam 2014-02-27 23:34:48
ja mam bolerjoze jurz 8 lat.lecze sie.i co z tego kasa lekarze/nfz/ ma to gdzies.apolitycy/niech biedaki zdychaja..////
Henryk 2014-03-30 08:38:20
po co to wszystko skoro medycyna nie ma lekarstwa na ta chorobę nieudolne proby leczenia antybiotykami daja tyko zniszczenie organizmu a nie leczenie Boleriozy przypadkiem odkryłem lek na ta straszną chorobę kompozycja ziołowa jest nadal w testowaniu na ludziach nie przynosi skutkow ubocznych i leczy bolerioze całkowicie
mieczysława 2014-04-13 00:11:48
podpisuje sie pod petycjia ..
adam sitek 2014-04-15 21:25:15
choruje na borelioze mam wszystkie objawy jakie sa w tym materiale jestem wrakiem człowieka warze 50 kg zakaznik po leczeniu 3 tyg skierował mnie do psychiatry pozdrawiam
Weronika 2014-04-28 11:30:54
MACIE MOJE POPARCIE !!!
Lucyna 2014-04-28 11:58:49
Podpisuję się pod akcją
Alicja 2014-04-28 16:56:06
Popieram ta petycje.
Łucja 2014-04-30 19:43:30
Jestem za.
Mirek 2014-05-05 23:38:25
Podpisuje się !
Karolcia 2014-05-14 08:30:42
Podpisuje się pod akcją...
Hanna 2014-05-20 09:02:00
Byłam leczona na boreliozę w 1996r. antybiotykiem którego nazwy już nie pamiętam, od 2000r. mam bardzo wiele objawów, które tu są opisane jak przypuszczam boreliozy - neuroboreliozy i które są czasami nie do zniesienia, nikt nie jest w stanie mi pomóc, bo gdy mówię to lekarzowi, że miałam boreliozę to każdy tylko kiwa głową i na tym się kończy. Nie stać mnie na drogie leczenie a antybiotyki, które brałam w roku 1996, zniszczyły mi jelita żołądek i wątrobę, bo po tym leczeniu przyszły stany zapalne i wrzody jelit.Badania też nie są skuteczne, nie wykrywają tej choroby jak test Elisa i Western-blot. " Żyć nie umierać!!!"
julian 2014-05-22 10:34:57
Tragedia.W Warszawie jest kilku lekarzy i dwa szpitale i leczenie jest beznadziejne i śą do tego b.słabo przygotowani.
Chora na boreliozę 2014-05-28 10:14:34
Popieram akcje. http://borelioza-info.pl/
Piotr 2014-06-01 15:43:55
Popieram tą inicjatywę, tym bardziej że sam choruję od wielu lat na boreliozę. Zapewniam ludzi nieświadomych, że życie z tą chorobą jest jednym koszmarem. Chętnie nawiązałbym kontakt z osobami cierpiącymi na tą chorobę.
Marek 2014-06-18 08:59:09
Super inicjatywa. A jak chcecie więcej doczytać to rzućcie okiem tutaj http://leczymysie.pl/borelioza-objawy-leczenie-przyczyny/
Bartosz 2014-06-18 10:41:10
Zdecydowanie popieram inicjatywę
Patrycja 2014-06-19 12:36:09
Popieram. Tez jestem świeżo po ugryzieniu kleszcza. Podpisuje się pod tą akcją!
Barbara 2014-06-26 08:23:23
Absolutnie popieram tę akcję! poza tym nie ma na co czekać. Podpisuję się obiema rękami
mirosława 2014-06-29 16:39:31
Popieram akcje
olga 2014-07-05 22:51:54
Popieram
EWA 2014-08-10 17:18:21
Podpisuję się pod akcją
Patrycja 2014-08-11 19:26:36
Sama jestem chora na boreliozę i niestety byłam zle leczona. tylko 20 dni antybiotyk, a po 2 latach powrót
Marta 2014-08-12 08:47:34
Popieram inicjatywę!
Krystyna 2014-08-27 10:36:15
choruje na borelioze popieram
Krystyna 2014-08-27 10:36:47
popieram ,choruje na borelioze
Sylwester 2014-09-07 21:32:01
Gorąco popieram Po roku badań, w tym dwa pobyty w szpitalach wiem, że prawdopodobnie nie mam neuroboreliozy. Wziąłem dwie serie antybiotyków i tak naprawdę nic się nie zmieniło (w sensie objawów), oprócz tego, że nie mam zdrowia walczyć z naszą służbą zdrowia, która na każdym kroku patrzy na człowieka jak na złodzieja, albo hipochodryka. Pozdrwiam Sylwester
Ad 2014-09-26 16:02:20
witam. od ponad 6tys lat (owszem, owszem...) stosowano na wszelkie niedomagania systemu odpornościowego... TA MA, czyli po chińsku cannabis (dokładnie chodzi tu o indica'e) o odpowiednim stężeniu CBD w stos. do THC. W naszym kraju roślina też była bardzo popularna i powszechnie stosowana do lat 50., ale propaganda amerykanska, okresu prohibicji wywyołanej przepchniętą ustawą przez koncerny chemiczne, doporowadziła do obecnej sytuacji. Wiele kłamst padło wtedy i są ciągle powtarzane. Oni się POTWRONIE boją tego. Nie można jej opatentować a uzyskane sztucznie THC, chociaż mocniejsze 1000x nie działa :) spektrum dolegliwości, w których pomaga ta hegemonizowana roslinka jest bardzo szerokie. Rozciąga się od ch. onkologicznych po dolegliwości żołądkowe i bóle wszelkiej maści (miesiączka). Przyjmuje sie, że około 80% rynku środków przeciwbólowych musiałoby się zwinąć, gdyby tama była dostępna bez obecnych restrykcji wieziennych. Dodam, że nie ma to skutków ubocznych, co najzwyżej pacjent może pójść spać na parę godzin a potem wstaje wypoczęty, jak nowo narodzony. I bardzo proszę nie atakować mnie stwierdzeniami typu: narokotyk, uzależnienie, etc. Na zaczepki idiotów nie odpowiadam -- nie mam już siły polemizować z baranami.
Ad 2014-09-26 16:04:27
acha! borelioza miała być! tak, borelioza też znajduje sie na liście wrogów TA MA. Samo palenie powstrzymuje rozwój a spożywanie (doustnie) przygotowanego z niej oleju, pozbawia wirusa B. w całości.
Ad 2014-09-26 16:09:50
o boreliozie pisał mag. nexus, nr 14 z 2014 r. str. 3. nie będę się rozgadywał, poniżej oryginał, z którergo było tłumaczenie: http://www.naturalnews.com/043834_cannabis_Lyme_disease_medical_marijuana.html
Jerzy 2014-10-06 20:39:27
Popieram, jak najbardziej. Sam przechodziłem tę chorobę, Leczyłem się 5 tygodni antybiotykami w podwójnych dawkach do tych przepisywanych przez lekarzy ze szpitala zakażnego. Mam nadzieję, że się wyleczyłem ...
Wojtek 2014-10-22 12:27:59
popieram! dobrze że ktoś to chce uświadamiać ludzi!
ania 2014-10-22 19:13:43
Jak jeszcze można zarazić się boreliozą jeśli nie przez ugryzienie kleszcza?
Agnieszka 2014-10-22 22:09:33
Popieram, bo jak nie my to kto?
Ryszard 2014-10-27 22:01:35
Boreliozą można zarazić się nie tylko poprzez kleszcza ale także przenoszą ją inne owady np. komary. Na szczęście mamy już polski produkt na tę chorobę; nazywa się Bxxxxxx i jest całkowicie pochodzenia roślinnego, co wyklucza skutki uboczne.
Ryszard 2014-10-27 22:11:22
Naukowcy potwierdzają, że także inne owady np. komary
Ryszard Goch 2014-10-30 11:35:32
Dziękuję bardzo za nagłośnienie , może w końcu nasz kochany NFZ zrobi porządek w swojej biurokracji -zdiagnozowano w moim przypadku neuroboleriozę .POPIERAM!
stefania 2014-10-30 19:41:52
POPIIEEEEEEERRRRRRRAAAAAMMM!!!!!!! 10 lat blędnej niszczącej diagnozy
Aludka 2014-10-30 19:49:03
To jest straszna choroba,żyje sobie w moim organizmie i męczy.Objawy się zgadzają.Mam ją!!!!Żyła sobie spokojnie i w końcu po 7 latach ujawniła się.Popieram ten problem i podjęte starania.WALCZMY Z TA CHOROBĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stanisława 2014-11-02 23:51:57
Popieram jak najbardziej.
Maciek 2014-11-13 00:30:36
@Eugeniusz Napisałeś kilka długich zdań, z których niczego nie zrozumiałem. Przemyśl, co chcesz nam przekazać, popraw interpunkcję oraz stylistykę, i dopiero zacznij publikować swoje myśli.
Wioletta 2014-11-17 18:26:03
Tak, leczę się na boreliozę. Najgorsze momenty mojego życia to byly dni i miesiące kiedy lekarze nie potrafili postawic zadnej diagnozy, bylam zmeczona i zrezygnowana, to byl ból i koszmar. Sama świadomość tego, że juz wiem co to za choroba dała mi jakąś nadzieje choc leczenie jej w Polsce mija sie z celem, mamy niewielu lekarzy, ktorych potrafia zrobic cokolwiek w tej sprawie, dla wielu innych to jakis "MIT" a pacjent jest traktowany jako osoba majaca problemy psychiczne. Lekarze leczący metoda ILADS to rzadkosc, a leki przez Nich przepisywane są 100% platne, badania kosztowne. Często myślę że oprocz walki z chorobą muszę walczyć ze świadomoscia innych ludzi i kosztownoscia terapii, ktora w zaden sposob nie jest wspierana przez NFZ. Mam nadzieję, że wytrwam w tym wszystkim zresztą nie mam innego wyjścia muszę żyć :).
Ludmila 2014-11-20 17:39:50
Popieram.
mamamia 2014-11-23 11:24:10
Czego tu nie rozumieć ? Zapomniał tylko o jednym znaku zapytania.. wystarczyło się domyśleć.
Paweł 2014-11-30 19:12:47
Popieram
Elżbieta 2014-12-16 16:26:58
Niestety, mam boreliozę od 6-ciu lat. Od pierwszego momentu byłam właściwie leczona ( 6 tyg.doxycyklina). Niestety , borelioza odżyła ! Oprócz tego jeszcze Candydoza. Teraz zamiast antybiotyku poddałam się OZONOTERAPII . Polecam ! Elżbieta
Elżbieta 2014-12-16 16:38:44
Witaj! Ja od prawie 2-ch lat mam zapalenie ścięgien Achillesa i nikt z tym sobie nie radzi : ani chirurg - to zrozumiałe, ani reumatolog, ani żaden fizykoterapeuta. Teraz jak już pisałam, poddałam się ozonoterapii. Boreliozę można sprawdzić metodą Volla - test obciążeń organizmu albo terapia MORA. Niestety, nie są one refundowane z NFZ-u. Ale nie zażywam antybiotyków !!!!!! Elżbieta
Elżbieta 2014-12-16 16:44:21
Proszę podać, jakie alternatywne leczenie, bo na różnych poziomach zaawansowania choroby , można by pomóc wielu chorym EK
Jan 2014-12-29 08:22:40
Popieram ,aby lekarze nie przypisywali APAPU
Tadeusz 2015-01-12 21:28:44
popieram petycje,polskie leczenie jest beznajdziejne wyniszczające caly organizm.
Kazimierz 2015-01-12 22:55:53
W Polsce nie leczą ludzi prawidłowo ,co skutkuje wyniszczeniem organizmu.Chodzi o to by nas ubywało.NWO/nowy porządek świata/ New World Order.
Danuta 2015-02-10 15:11:10
Witaj Henryku, jeśli możesz podziel się tą kompozycją ziołową. Ja zmagam się już od kilku lat. Teraz stawy kolanowe odmawiają mi posłuszeństwa (boję się jak będzie dalej) nie mówiąc o innych objawach. Prawie strach się bać, ale wciąż szukam pomocy i wyjścia z tego impasu. Poproszę o informację na mojego e-maila: danmark11@wp.pl Bardzo dziękuję. Pozdrawiam Danuta
Maria 2015-02-18 15:03:54
Popieram!!!!!To bardzo ważne!
Iza 2015-03-05 10:08:03
Przy boreliozie polecam stosowanie czystka, który np w niemczech używany jest profilaktycznie przeciwko kleszczom przez leśników. xxx
RENATA 2015-03-05 15:36:59
Boreliozę leczę od 2011 roku. Początkowo metodą tradycyjną - bez oczekiwanego efektu. Od września 2014 r. jestem pod opieką lekarza, leczącego metodą ILADS - czuję, że zdrowieję ! Ale moje konto bankowe cierpi - leczenie tą metodą nie jest tanie, NFZ nie refunduje. TAK WIĘC SPIESZMY DO MINISTRA Z TĄ PETYCJĄ !
Łukasz 2015-03-21 09:47:27
POPIERAM !!!
Arnold 2015-03-27 21:57:37
Polecam preparaty "Joalis" dr Jonasza. Leczyli mnie nimi w xxxxxxx. Półroczna terapia i moje życie wróciło do normy. Wcześniej walczyłem z boreliozą antybiotykiem, ale po paru miesiącach mój organizm miał już dość, a i efekty były mizerne i objawy powracały mimo kuracji.
Bartek 2015-04-04 02:27:02
Jak i wy wszyscy popieram to jak najbardziej, ale wiecie co J***Ć RZAD
Stanislaw 2015-04-20 15:42:25
Od czterech lat choruję na boreliozę przeszedłem sztab lekarzy i nikt o prócz neurologa pani dr Szajnoga która postawiła słuszne rozpoznanie kierowany byłem do psychiatry wyśmiewany że sobie wymyśliłem nasza badania można sobię wdu .... wsadzić są często nie wiarygodne leki nie refundowane bo przecież kleszcz ugryzł mnie na moją prośbę na marginesie nasi lekarze zakażnicy posiadają marginalną wiedzę i są naj mądrzejsi zakażnik pani doktor z Lublina powiedziała mi na komisji że naczytałem się internetu życzę jej żeby jej najbliższa osoba na tym świecie dotkną ten problem chory system i nie douczeni medycy na koniec wieżę tylko w ILADS bo to jedyna nadzieja w cierpieniu
Faustyna Guzowska 2015-04-22 10:55:10
Panie Stanisławie, życzymy wytrwałości w leczeniu tej okrutnej choroby. Mam nadzieję że trafił Pan na właściwego lekarza, wiemy jak z tym jest trudno u nas w kraju...
KASIA 2015-06-06 10:12:22
Dzień Dobry! Popieram protest. Rozpoznaną boleriozę mam 6 lat temu. Jestem po dwóch pobytach w szpitalu zakaźnym w Bytomiu (szpital w opłakanym stanie nie wiem jakim cudem Sanepid i Ministerstwo i NFZ dopuszcza takie placówki do działalności. Na pewno nikt tam nie był od lat bo może się by czymś zaraził i decyzje idą z zabiurka. Ubikacje i prysznice trzeci świat.O zachowaniu jakichkolwiek zasad bezpieczeństwa i nie zarazić się np. WZW wirusem typu C to cud). Jestem po dwóch terapiach antybiotykowych 21 dożylnie dawka 800 antybiotyk nie pamiętam jaki musiała bym poszukać wypis i 2 punkcjach z kręgosłupa i 2 tygodnie antybiotyk po szpitalu 2 razy dziennie dawka 500. Dwa lata dochodziłam do siebie po tej bombie antybiotykowej. Badania bez zmian dwoma metodami VESTEN BLOT I Ellisa. Drugi pobyt 3 lata później wyniki rosły a teraz też nie są obiecujące Vesten Blot max jest chyba 40 ja mam 198 ale ogólnie nie miałam większych dolegliwości. Teraz od kilku miesięcy bolą mnie stawy i jest coraz gorzej najpier dłonie później nadgarstki a teraz barki. Badania w kierunku zapalenia stawów OK. I teraz zaczynam już się bać bo lekarze rozkładają ręce co dalej a jak czytam na ten temat to już jesteśmy skazani na cierpienie na starcie.
kasia 2015-06-06 12:24:40
Popieram !
Piotr 2015-07-08 22:13:17
Moi drodzy poszukajcie Duo Life i Doktora Kardasza jego suplement pomógł moim znajomym z Borów Tucholskich i Mazur . Powodzenia w walce z chorobą i machiną biurokratyczną . PS. po trzech miesiącach , zażywania wyniki były ok
Jagoda 2015-09-26 16:34:07
Popieram oczywiście. Na szczęście chorowanie na boreliozę nie jest koniecznością. Można przeprowadzić badanie kleszcza np. poprzez http://zbadajkleszcza.pl lub z tego co wiem lab w bydgoszczy. Ja skorzystałam i mogę polecić.
Ggosia 2015-10-17 18:04:57
Piotr powstrzymałbyś się od polecania na tej stronie takich preparatów jak duo, poszukaj sobie współpracowników w innym miejscu
Małgorzata 2015-10-25 21:30:49
Czy możesz cos więcej napisać. Dwa lata wścieikłych dawek antybiotyków syna i ciągle mała poprawa.Czy miałeśc zdiagnozowaną boleriozę,
Małgorzata 2015-10-25 21:37:43
Gdzie w Polsce mozna znależć lekarza leczącego metodą ILDAS. Czy mogę liczyć na kontakt na maila.
XTRO 2015-11-03 20:37:57
Podpisuję ale szczerze to taka petycja powinna być pod każdą jednostką chorobową bo po 1 lekarze olewają temat i pacjentów a po 2 nie mają dobrych leków a skoro ich nie mają i powinni mieć tego świadomość to powinni wymóc na koncernach farmaceutycznych takie leki które leczą ale na prawdę leczą, a obecnie pójdziesz do lekarza z byle czym i albo jesteś zbywany albo udają że leczą skandal! to nie tylko borelioza tak jest prawie że ze wszystkim.
Dorota 2015-11-06 10:56:43
Wydaje się być logiczne podjęcie działań w Polsce w kierunku: 1. utworzenia krajowej bazy danych o zachorowaniach na boreliozę, przykładowo, na wzór powstających w Niemczech, która pozwoli na przestrzenną identyfikację obszarów szczególnie niebezpiecznych, nawet jeśli okaże się, że procent potencjalnego obszaru zagrażającego ludziom w Polsce przekracza nasze wyobrażenia ze względu na uwarunkowania przyrodnicze; to pozwoli określić skalę zachorowań w kraju oraz stan zagrożenia epidemią lub jej istnienie w chwili obecnej; 2. utworzenia krajowej mapy zachorowań, przykładowo na wzór amerykańskich działań CDC, co pozwoli celowe planowanie dofinansowań diagnostyki i leczenia oraz lokalizację środków finansowych, pozwoli również prowadzić lokalną i regionalną edukację społeczną będące elementem edukacji krajowej (działania prewencyjne); 3. dofinansowania badań genetycznych bakterii boreliozy i pokrewnych szczepów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.